OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den vi söker?
Vill du arbeta brett med informationssäkerhetsrisker i ett ledande bolag i finansbranschen? Har du erfarenhet av att genomföra kontroller och granskningar? Är du noggrann, driven och vill ha ett arbete med stort eget ansvar? Då kan du vara den vi söker!
Arbetsbeskrivning
Riskfunktionen på Söderberg & Partners består av fyra personer med fokus på allt ifrån operativa risker och interna processer, tillsynsrapportering och kapitaltäckningsfrågor till finansiell risk och informationssäkerhet. Söderberg & Partners söker nu en Risk Manager med fullt fokus på informationssäkerhetsrisker. Tjänsten är mångsidig och innebär att verka för att öka organisationens förståelse för, och mognad kring, informationssäkerhetsrisker samt att säkerställa verksamhetens riskhantering genom löpnade kontroller.
I rollen ingår att identifiera, mäta, övervaka och dokumentera informationssäkerhetsrisker. Du har omvärldsbevakning och är delaktig i att forma Söderberg & Partners strategi för att hantera cyberhot. Du ingår i Riskfunktionen men kontaktytorna inom Söderberg & Partners är många. Arbetet är varierande och dynamiskt där både helikopterperspektivet och förståelse för detaljernas inverkan är viktig. Du kommer att arbeta nära både verksamheten och IT för att förstå var de känsliga områdena finns.
Arbetsuppgifter som ingår i rollen:
- Säkerställa hantering, uppföljning och kontroll av informationssäkerhetsrisker liksom att analysera riskernas inverkan på verksamheten
- Stötta verksamhetens informationssäkerhetsarbete
- Självständigt utforma och genomföra kontrollinsatser
- Rapportering och uppföljning
Din profil
Vi söker dig som har kunskap kring informationssäkerhetsrisker och erfarenhet av att genomföra kontroller, granskningar och skapa rapporter av undersökningarna. Du har ett stort driv och är nyfiken på att lära dig mer. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och för dem framåt samtidigt som du gillar att vara en del av en grupp där vi delar erfarenheter och stöttar varandra. Vi letar kort och gott efter en lagspelare med hög arbetskapacitet som har kunskap och erfarenhet kring informationssäkerhetsrisker och som klarar av att prestera både på egen hand och i grupp.
Du är van att arbeta i Excel, och du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Har du därtill även erfarenhet av SQL och VBA är det meriterande. Ett extra plus om du även har Swedsec-licens men det är inget krav.
Du är säkerligen en strukturerad, prestigelös och ansvarstagande person som har fokus på såväl detaljerna som helheten. Du går i gång på att göra analyser och söka svar! För att passa in i rollen gillar du kombinationen av eget arbete och nära samarbete med övriga kollegor.
Kort och gott en ambitiös person med driv som gillar att bidra till verksamheten!
Om företaget
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter till privatpersoner, företag och institutioner. Söderberg & Partners bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning.
Företagskulturen är stark; medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där det finns stor möjlighet att utvecklas.
Söderberg & Partners finns i de nordiska länderna samt i Nederländerna, totalt cirka 2400 medarbetare. Huvudkontoret i Stockholm där Riskfunktionen sitter är placerat mycket centralt i fina och trivsamma lokaler vid Stureplan. Du hittar mer information på: www.soderbergpartners.se
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar Söderberg & Partners med Capega och Margaretha Palmbäck. Ansök direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via vår hemsida.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@capega.se eller 072-985 86 51. Välkommen med din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.