Risk Manager till SHL Medical!

Risk Manager till SHL Medical!

Arbetsbeskrivning

Har du 1-3 års erfarenhet av riskhantering? Vill du samarbeta med grymma kollegor som sitter på samma ansvar och kunskap som du? Värdesätter du högt en arbetsgivare vars prio ett är din personliga utveckling och välmående? När du kliver in på SHL Medicals nya och fina lokaler i Nacka Strand kan du känna framtiden och gemensamma pulsen som företaget har för att skapa produkter som förbättrar människors hälsa och känslan av autonomi. Som Risk Manager har du möjlighet till att vara med på deras tillväxtresa och fortsätta din resa på att bli en expert inom utveckling och tillverkning av medicintekniska produkter.

OM TJÄNSTEN
Just nu är vi ute efter en Risk Manager till SHL:s kontor i Nacka Strand som är ansvarig för riskhantering för design och utveckling av produkter för SHL Medical. Som Risk Manager på SHL är du en del av QA & RM-team som består av fyra kvalitetsingenjörer och fyra riskhanterare. Teamet har ett mycket nära samarbete även med avdelningen för Regulatory Affairs och Compliance som består av två personer. Du samarbetar tätt med dina kollegor i Taiwan och i varje projektgrupp finns det bland annat konstruktörer, testingenjörer, produktionsberedare och valideringsingenjörer.

#

Du erbjuds


* Möjlighet till att vara med på en spännande resa tillsammans med många duktiga medarbetare och kollegor på olika avdelningar från olika delar av världen.
* Ambitiösa kollegor i ditt team som har samma ansvar och kompetens som du.
* En viktig roll av SHL Medicals satsning på att utveckla nya innovativa medicintekniska produkter och lösningar som tillför mervärde för patienter och kunder. Du är en nyckelspelare i SHL:s satsning inom QA/RA och i förlängningen en förbättrad kvalitet i verksamheten.
* Möjlighet till att utvecklas långsiktigt. Tjänsten är inriktad på Risk Management, men över tid finns möjlighet till utökat ansvar och utveckling inom Quality Assurance. Din personliga utveckling är viktig, liksom att du trivs och har kul tillsammans med dina kollegor.


Tjänsten är en direktrekrytering och du kommer att anställas direkt av SHL Medical.

ARBETSUPPGIFTER
Som Risk Manager kommer du att vara ett stöd för projektledaren och projektteamet i både större och mindre produktutvecklingsprojekt och därmed bidra till skapande av värdehöjande och säkra medicintekniska produkter för patienter, vårdgivare och leverantörer. En viktig del av det arbetet är att utbilda och utveckla kollegor inom SHL Medical för att höja medvetenheten och kunskapen om värdet av kvalitet och kvalitetsarbete i företaget. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är att etablera ”Risk Management File” för både interna och externa projekt. Detta innefattar bland annat etablering av plan för riskhantering, riskidentifiering, riskbedömning, riskkontroll och sammanfattning av utförda riskaktiviteter. För att utföra arbetet kommer du att samarbeta även med dina kollegor i Taiwan, USA och Schweiz.

Du kommer att...


* Stödja projektledare och projektteam i utvecklingsprojekten och säkerställa att Risk Management frågeställningarna aktiveras och hanteras i projekten
* Samarbeta tvärfunktionellt med relevanta interna partners och kunder för att leverera mot operativa projektmål
* Bidra till ett ökat fokus, medvetenhet och kunskap inom kvalitet och värdet av kvalitetsarbete och Risk Management i SHL Medical
* Du kommer att ansvara för att underhålla ”Risk Management File”, vilket innebär ett nära samarbete med vårt kontor i Taiwan
* Du kommer även att delta i interna och externa audits för dina projekt (exempelvis customer audits, certification audits).


VI SÖKER DIG SOM
- Har en civilingenjörs- eller högskoleexamen, gärna inom medicinsk teknik
- 1-3 års erfarenhet inom Risk Management, Risk Analysis, QualityAssurance eller närliggande, helst inom medicinsk teknik
- Erfarenhet av produktframtagning och förståelse för vad kravspecifikation och designverifiering innebär
- Erfarenhet av projektarbete
- Kunskaper gällande ISO 14971:2019, ISO 13485:2016 eller ISO 9001:2015
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser det meriterande om du har


* Erfarenhet av att arbeta inom en reglerad verksamhet t ex arbeta med och mot ISO standarder
* Erfarenhet av att etablera, granska och godkänna kvalitetssystemdokumentation


För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du har


* Stark kompetens inom såväl muntlig som skriftlig kommunikation
* Vilja och förmåga att koordinera och samarbeta med kunder och kollegor i en internationell mångkulturell miljö
* Har ett stort intresse för kvalitet och kvalitetsarbete
* God analytisk förmåga


Som person du är kund-, kvalitets- och lösningsorienterad, du brinner för utvecklas och trivs med förändringar. Du är självständig och trivs med ett stort eget ansvar, inklusive att ta egna initiativ och beslut. Du har hög social kompetens med god förmåga att knyta kontakter och relationer i en mångkulturell miljö.

För att söka tjänsten måste du skicka oss ditt CV och motivera väl i din ansökan varför du passar bra för tjänsten.

#

Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, med 6 månaders provanställning
* Placering: Nacka Strand, Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SHL Medical AB utvecklar och tillverkar produkter för injektion av läkemedel som förbättrar människors hälsa, såsom autoinjektorer, penninjektorer och bärbara läkemedelstillförselsystem. Företaget tillhandahåller även slutmontering, märkning och förpackningstjänster för ledande läkemedels- och bioteknikföretag över hela världen. Med verksamheter i Schweiz, Taiwan, Sverige och USA har SHL framgångsrikt byggt upp ett starkt internationellt team av experter som utvecklar banbrytande läkemedelsleveranslösningar för läkemedels- och bioteknikkunder. SHL anser att människor som lever med kroniska tillstånd inte ska definieras av sina sjukdomar och samarbetar med läkemedelsföretag för att utveckla avancerade läkemedelsleveranssystem som hjälper till att förbättra upplevelsen av självinjektion.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2022
  • Ansök senast: 19 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


14 oktober 2024

Valideringsingenjör

Valideringsingenjör

11 september 2024

10 september 2024