Riskhantering- och tidsplaneringsledare till Örebro

Riskhantering- och tidsplaneringsledare till Örebro

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom riskhantering och tidsplanering, är självgående, samarbetsvillig och har goda ledaregenskaper? Titta hit! Vi söker just nu en person som ska arbeta på en delad roll som riskhanteringsledare och tidsplaneringsledare till ett konsultuppdrag på cirka 3,5 år till ett ombyggnadsprojekt i en av vår kunds fabriker, belägen i Örebro.

Om kunden

Vår kund är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och arbetar ständigt med att möta sina kunders nya och förändrade utmaningar genom allt ifrån materialval och konstruktion, hållbarhet, effektiv produktion och transportoptimering till konsumentbeteenden och hur förpackningen kan bidra till marknadsföringen av varorna. Företaget har åtta produktionsanläggningar Europa. I Sverige finns 3 500 anställda.



Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta på en delad tjänst där du kommer jobba 50% med riskhanteringsledning och 50% med tidsplanering. I din roll som riskhanterare/riskhanteringsledare kommer du att lägga din tid på att leda, styra och koordinera programorganisationens riskförvaltningsarbete. Du kommer att själv upprätta, implementera och äga arbetsprocesser och instruktioner för programmets riskförvaltning. Du kommer även att jobba mot andra processägare genom att hantera problem och löpande arbeta med kvalitetsstyrning- och kontroll, avvikelser och ändringshantering. I dina arbetsuppgifter ingår även att säkerställa att programorganisationen faktiskt arbetar med processerna och att tillsammans med ledningen säkerställa att en fungerande eskaleringsprocess etableras och att denna stöds och drivs av samtliga ledande instanser inom programmet. Till detta tillkommer även arbetsuppgifter som att etablering, planering och leding av forum såsom workshops.

Hälften av arbetstiden kommer gå åt tidsplanering. I din roll som tidsplanerare kommer du att leda och styra programorganisationens löpande arbete med tidsplanering mot uppsatta mål och beslutspunkter under programmets olika faser. Du kommer att utgå från en tidsplaneunderlag som genererats i ett förprojekt och sedan förvalta, vidareutveckla och underhålla detta tidsplaneunderlag samt vid behov delvis bygga om underlaget genom att upprätta, implementera och äga arbetsprocesser och instruktioner för programmets tidsplaneringsarbete. I dina arbetsuppgifter som tidsplaneringsledare kommer du även att säkerställa att en fungerande tidplaneringsprocess etableras och att denna stöds och drivs av samtliga ledande instanser inom programmet.



Din profil

För att passa i denna roll vill vi även att du ska ha:

* Minst 3-5 års erfarenhet i rollen som Risk Manager eller motsvarande befattning,
* Minst 3-5 års erfarenhet av rollen som Tidsplanerare eller en likande befattning.
* Högskole- eller universitetsutbildning.
* Ha mycket god administrativ förmåga
* Behärska svenska och engelska på mycket hög nivå i tal och skrift.

Som person vill vi att du ska vara systematiskt lagd och ha lätt för att förstå och följa processer men även vara kapabel att leda andra på ett systematiskt arbetssätt. Du ska ha ett helikopterperspektiv då du ska leda riskförvaltningsarbete och planeringsarbete i flera projekt samtidigt. Då du också ska samarbeta med och motivera personal, hantera konflikter samt ha vana av att ta och stödja andras beslut, är det viktigt att du har goda ledaregenskaper.



Vad kan vi på Experis erbjuda?

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail, men skulle du ha frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila from: Anna.Aurell-Sundvall@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2020
  • Ansök senast: 29 juli 2020

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024