OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BNP Paribas Cardif utgör försäkringsverksamheten inom den franska bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster. BNP Paribas Cardif bedriver idag verksamhet i 37 länder och har närmare 90 miljoner försäkringstagare.
BNP Paribas Cardif Nordic AB har varit verksamt på den skandinaviska marknaden sedan år 2000 och är moderbolag till de två försäkringsbolagen BNP Paribas Cardif Försäkring AB och BNP Paribas Cardif Livförsäkring AB, med filialer i Norge och Danmark. Försäkringsbolagen bedriver även gränsöverskridande verksamhet i Finland. BNP Paribas Cardif Nordic AB med dotterbolag har idag ca 90 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark och växer kontinuerligt för att kunna tillgodose våra samarbetspartners behov.
För mer information se www.bnpparibascardif.se och www.bnpparibascardif.com.
Permanent Control har till uppgift att säkerställa en god riskmedvetenhet hos anställda samt främja ett riskbaserat förhållningssätt i verksamheten. Uppdraget innebär bl.a. att:
*kontinuerligt identifiera och värdera risker genom riskregisterföring.
*hantera incidentrapportering samt uppföljning av vidtagna åtgärder.
*självständigt utföra kontroller av verksamheten enligt en årligen fastställd plan samt föreslå förbättringsåtgärder.
*medverka till att verksamhetens samtliga processer systematiskt dokumenteras och att uppdateringar sker vid behov.
*validera och rapportera inom gruppens koncerngemensamma riskhanteringssystem.
*säkerställa en god kontinuitetsplanering.
Arbetet innebär tät kontakt med koncernens huvudkontor i Paris, och ger stor möjlighet till utveckling inom området.
Din profil
Vi söker Dig som idag arbetar med liknande frågor inom bank- eller försäkringsverksamhet, alternativt inom revision. Rollen kräver att du har flera års relevant erfarenhet, hög integritet samt god förmåga att arbeta självständigt. Arbetet ställer stora krav på ett strukturerat arbetssätt och du bör även ha god samarbetsförmåga, vara initiativrik samt vara van att leverera punktligt och med hög kvalitet.
Du bör ha god förståelse för hur verksamhetens olika delar påverkar varandra, samt förmåga att genom denna helhetssyn kunna identifiera och värdera såväl operativa som övriga risker. Koncernspråket är engelska, vilket Du bör behärska mycket väl i både tal och skrift.
Akademisk examen (Civilekonom/Jurist) eller motsvarande utbildning/erfarenhet är ett krav för rollen.
Meriterande erfarenhet och kunskap (ej krav)
Försäkringscertifiering/diplomering, ex IFU.
Certifiering inom Riskhantering.
Personliga egenskaper
Du som söker bör vara analytisk, noggrann, självständig och kunna hantera flera uppgifter samtidigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid urvalet.