OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Tjänsten består i att vara ett operativt kompetensstöd avseende riskhantering för anläggningsprogram och projekt. I det ingår att stötta program och projekt vid genomförandet av riskanalyser, bistå i dokumenteringen av risker och tillhörande åtgärder i projektverktyg inklusive rapportering och uppföljning samt sammanställa analyser över generella riskbilder etc.
Arbetsuppgifter:
- Planera, genomföra och dokumentera riskanalyser med program- och projektgrupperingar enligt riktlinjer och anvisningar
- Stötta program- och projektledare i deras operativa risk- och åtgärdshantering
- Bistå program med sammanställning och analys över riskbilder och trender
- Delta och bidra i det interna utvecklingsarbetet inom riskhanteringen
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Konsulten ska ha eftergymnasial examen, t.ex. en högskoleexamen inom teknik eller ekonomi, alternativt en YH-examen, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
- Minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet av projektrelaterat riskarbete
- Dokumenterad erfarenhet av facilitering av workshops vid minst fem (5) uppdrag.
- Goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta i MS Office vid minst fem (5) uppdrag.
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Dokumenterad erfarenhet av minst två (2) uppdrag med projekt- och riskarbete inom energisektorn.
- Dokumenterad erfarenhet av kvantifiering av kostnader av risker och tillhörande åtgärder i minst två (2) uppdrag.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att leda och arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström