Riskkoordinator, Stockholm

Riskkoordinator, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 28 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en riskkoordinator. Syftet med uppdraget är att säkerställa effektivt riskarbete inom hela projektet. Som riskkoordinator driver du hela riskprocessen.

- Planera och genomföra (leda) kvalitativa riskanalyser och säkerhetsbevisningsprocesser.
- Planera och genomföra (leda) kvantitativa analyser av kostnad och riskbild med iterativ metod.
- Aktivt driva processer enligt ovan samt vid behov uppsöka information hos projektmedlemmar.
- God förståelse för projektlednings- och programledningsprocesser för att säkerställa effektivt samarbete med övriga programmet.


Målsättningen för uppdraget är att säkerställa en väl fungerande kvalitativ och kvantitativ riskhanteringsprocess samt, för projektet, nödvändiga säkerhetsbevisningsprocesser och genomförande av åtgärder. Ytterligare en målsättning är upprätthållande av en god rapportering på månadsbasis till projektledning och vidare till programledning.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Utbildad ekonom/ingenjör eller motsvarande, gärna med inriktning på bygg/fastighet/risk.
- Flera års erfarenhet av byggprojekt och har stor vana av att arbeta med risker.
- Systematisk, proaktiv och har en förmåga att ställa rätt frågor så att risker identifieras och bearbetas.
- Strukturerad, drivande, kommunikativ och har ett administrativt ordningssinne samt god samarbetsförmåga.
- Aktivt ha bidragit till alt. själv drivit en fungerande tidplaneringsprocess.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2021
  • Ansök senast: 22 juni 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Senior Credit Risk Analyst

Senior Credit Risk Analyst

7 november 2024

Senior Operational Risk Manager

Senior Operational Risk Manager

21 oktober 2024