OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en relationsbyggare utöver det vanliga med en framgångsrik försäljningsbakgrund? Vill du vara en del av ett internationellt och expanderande företag på frammarsch med goda framtidsutsikter? Har du dessutom erfarenhet av bygg- och entreprenadbranschen – Då är detta möjligheten för Dig!
Riwal Sverige är inne i en stark tillväxtfas och fortsätter nu sin framgång och expansion i Sverige och söker via TEMP-TEAM därför nu en Säljare till deras kontor i Malmö som kommer att ansvara för skåneregionen. Du kommer in i en spännande fas i bolaget och ges unik möjlighet att vara med på bolagets fortsatta framgångsrika frammarsch på den svenska marknaden. Du ansluter till kompetenta, trevliga och engagerade kollegor och får representera högkvalitativa produkter med stor kundnytta.
Företagspresentation
Riwal har under årens lopp vuxit till att bli en av de största specialisterna på effektiva och säkra höjdjobb genom uthyrning och försäljning av liftar och teleskoplastare. Riwal är idag verksamma globalt i 17 olika länder och har 50 Kundcentra med 1000 anställda i koncernen. Genom att kontinuerligt investera i människor, kvalitet och innovation har Riwal blivit en ledande internationell aktör och därför kan Riwal erbjuda bästa möjliga service till kunder oavsett var de befinner sig. Riwal startade sin verksamhet i Sverige 2010 i liten skala med bara en anställd och ett fåtal maskiner. Idag har vi vuxit till 9 anställda och en maskinpark med över 500 liftar och teleskoplastare. Läs mer om företaget på www.riwal.se
Tjänstebeskrivning
I din roll som Säljare har du ansvar för att etablera produktiva, långsiktiga och professionella relationer med dina kunder som i huvudsak återfinns inom bygg- och entreprenadbranschen i Skåneregionen. Du arbetar målinriktat för att nå budgeterade försäljningsvolymer och att proaktivt förfina samarbetet med dina kunder för att säkerställa fortsatt goda affärsrelationer. Förutom att utveckla befintliga kunder är du ansvarig för att söka upp, förhandla och skriva avtal med nya kunder. Arbetet är självständigt och du är huvudsakligen ute på fält nära dina kunder där du bygger relationer och genomför kundbesök. Tjänsteresor kan förekomma i tjänsten, framförallt i Danmark men även övriga Europa. Därutöver blir dina huvudsakliga arbetsgifter följande;
• Skapa affärer genom uppsökande försäljning genom bearbetning utav såväl nya som existerande kunder
• Upprätthålla och underhålla kundrelationer samt en pipeline av potentiella kunder
• Ge input till säljbudget och leverera utefter de uppsatta resultatmålen
• Arbeta systematiskt och metodiskt enligt fastlagda säljprocesser
• Registrera kundaktiviteter och uppdatera information i vårt CRM-system
• I nära samarbete med Marketing & Communication i Danmark kontinuerligt utveckla och förbättra försäljningsprocessen
• Arbeta för ett aktivt och nära samarbete med Riwals verksamhet i Danmark där man har sitt nordiska huvudkontor
Riwals vision är att skapa ”den bästa kundupplevelsen i branschen” och det blir du en viktig del av. I dag har Riwal avdelningar i Malmö och Göteborg och har en maskinpark på ca: 500 maskiner. Vi vill stärka vår position på marknaden och därför söker vi en erfaren säljare som inte är rädd för att "banka" på dörrar och som har driv och bra laganda.
Kvalifikationer
Vi tror att du som söker som minimum har en fullgjord gymnasial utbildning. Du har minst 2 års erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda försäljningsresultat. Du har god erfarenhet av förvaltning och utveckling av kunder, gärna inom bygg, entreprenad, maskinuthyrningsbranschen eller liknande. Du kommunicerar flytande i Svenska såväl i tal som i skrift och behärskar engelska väl. Du har en hög IT-mognad. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Vi erbjuder en utmanande och utvecklande tjänst i en framgångsrik organisation, i en informell miljö med duktiga och engagerade medarbetare som delar passionen för utomordentlig service. Som anställd hos Riwal Sverige är du en långsiktig investering och värdefull tillgång och för rätt person finns goda möjligheter till personlig utveckling.
Egenskaper
Vi söker dig som är affärsmässig som person, som ser försäljning som sin stora passion och är en naturlig relationsbyggare. Genom din förtroendeingivande och övertygande personlighet har du förmåga att kunna ta höjd i professionella och affärsmässiga sammanhang när så behövs. Du är självgående och trivs med frihet under ansvar där hårt arbete och goda prestationer belönas. För att du ska lyckas i rollen tror vi även att du har god förhandlingsvana och är service- och lösningsorienterad som person. Du stimuleras av sociala kontakter, har en god social kompetens och är tydlig- och bekväm i ditt sätt att kommunicera. Har du dessutom en stark drivkraft kombinerat med en utpräglad vilja att göra affärer har du optimala förutsättningar för att lyckas.
Ansökan
Har du lust att vara med och stärka vår position på marknaden? Har du kompetens och mod att möta nya utmaningar? Sök tjänsten redan idag! Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Du söker tjänsten via länken nedan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Daniel Hilvardén eller Sanny Malmberg på telefonnummer 040-611 07 70, TEMP-TEAM Sverige AB.
Om Temp-Team
TEMP-TEAM Sverige AB är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 35 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern och tillsätter tjänster både inom kollektiv- och tjänstemannasektorn. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se