RMC-Advisor till Vattenfall!

RMC-Advisor till Vattenfall!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en konsult för ett uppdrag som rådgivare till Vattenfalls avdelning för resursförsörjning (RMC). I rollen kommer du att koordinera processerna för rekrytering av externa konsulter. Konsultuppdraget är med placering som Vattenfall i Solna och är på heltid. Uppdraget är med start 15e augusti och planeras pågå fram till 31a december 2024.


Om tjänsten
Extern rekrytering av konsulter är en avgörande del av Vattenfalls personalstrategi. Många olika intressenter är involverade, och för att framgångsrikt sammanföra alla intressen är Resursförvaltningscentret ansvarigt för att samordna och underlätta processen för extern rekrytering på timbasis. RMC-rådgivaren samordnar och utför hela processen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Säkerställa godkännanden från affärsområdeschefer för extern rekrytering.
• Administrera inkommande förfrågningar och samverka med rekryteringscheferna angående rekryteringsförfaranden och hantera förväntningar om process, åtgärder och leveranstid.
• Utföra nya förfrågningar (marknadsökning via mäklare och leverantörer/förslag till kandidater), förlängningar och förändringar i nära samarbete med rekryteringschefer och mäklare/leverantörer.
• Styra inkallanden från ramavtalen med mäklare/leverantörer mot benchmarkpriser. Samordna förhandlingarna (utförda av mäklare).
• Administrera inkallanden i Excel och skapa inköpsordrar.
• Delta i internationella projektteam och regelbundna kollegiala möten.
• Assistera i leverantörsprestandahantering.
• Assistera cheferna med frågor om temporära arbetare, feedback, avslutning av uppdrag och avslut av uppdrag.


Vem är du?
• Kandidat- eller magisterexamen inom ett relevant område (önskvärt).
• Minst 2 års praktisk erfarenhet av temporär, kontraktsmässig, interimistisk eller tillfällig rekrytering.
• Erfarenhet av arbete med stark inriktning på resultat och förmåga att uppfylla stränga tidsfrister och producera koncis information för ledningsgrupper.
• Förmåga att visa effektiv hantering av intressenter och engagemang.
• Utmärkta processhanterings- och organisationsfärdigheter.
• Alltid aktivt sökande efter förståelse för verksamheten.
• Uppmärksam på detaljer men förmåga att ta ett steg tillbaka och se helheten.
• Hög förmåga att arbeta självständigt.
• Mycket serviceinriktad, kommunikativ och förmåga att agera som en betrodd rådgivare för våra interna kunder.
• Flytande engelska.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2024
  • Ansök senast: 13 juni 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024