OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Roads Business Specialist
Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö.
Rollen som Roads Business Specialist
Som Roads Business Specialist (RBS) rapporterar du direkt till Region Manager då du är ansvarig för projektet Common Way of Working, projektet syftar i huvudsak till att sammanfoga teknik med vår dagliga beläggningsverksamhet. Du tillhör Beläggning Öst, men kommer även verka i RBS-gruppen för Sverige. Detta innefattar att du kommer att stötta medarbetare på olika nivåer inom sektor Asfalt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att du löpande stöttar vår linjeorganisation i NCC’s affärsprocess, vilket innefattar CMR-system, affärssystem och rapportsystem. Vidare kommer du arbeta med utbildning och utveckling av vår organisation i framtida arbetssätt samt vara ansvarig för implementering av ny teknik.
Som RBS kommer att ha möjlighet att vara involverad i flera projekt samtidigt. Jobbet innebär att du är regionens representant för Common Way of Working samt uppföljning av dina pågående projekt.
Är det dig vi söker?
Vi söker dig som är utbildad ingenjör (120 hp eller 180hp). Kunskap och erfarenhet i mjukvaror som C7, Lime eller andra CRM och affärssystem ses som meriterande.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, lösningsorienterad och en affärsmässig person som har öga för såväl detaljer som helheten. Du strukturerad, har ett eget driv och förmåga att ta dig an arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. För att trivas i rollen som RBS skall du ha du ett stort intresse för teknik, dataflöden och informationsbärare samt ha förståelse för processer och hur dessa kan appliceras i praktiken. Du har en hög samarbetsförmåga, där du gillar att leda och skapa resultat tillsammans med andra människor.
Ytterligare information
Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning med tillämpning av 6 månaders provanställning i Stockholm, Uppsala, Linköping, Västerås eller annan ort enligt överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer. B-körkort är ett krav.
Ansökan
Vi kan erbjuda dig en stöttande miljö där du har roligt på jobbet samt du har möjlighet att växa och utvecklas. Bli en del i vårt team och var med om att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Specialist Kompetensförsörjning, Susanna Moen 0765-21 60 21 eller Affärsingenjör, Carl Olsson, 0765-21 50 35. Registrera din ansökan och ditt CV nedan, gärna så snart som möjligt eftersom urvalet görs löpande, dock senast 2018-04-12.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35