OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Carrier Business Operations är en del av Carrier Business, en skandinavisk organisation som ingår i Tre Technology. Vår avdelning hanterar det dagliga arbetet kring främst internationell roaming och interconnect där vi har helhetsansvar för lansering av tjänster och säkerställande av att vi levererar både nationella och internationella tjänster till bästa möjliga kvalitet. Ansvaret omfattar avtalsförhandlingar med världsomspännande operatörer (roaming-partners) och leverantörer av underliggande stödsystem. Vi ser även till att tjänsterna testas grundligt innan lansering och samtidigt säkerställer att alla tjänster med befintliga partners fungerar enligt förväntningarna.
Carrier Business Operations utökar teamet och letar nu efter vår nästa stjärna som vill utvecklas i en spännande roll inom roaming!
Din nya roll
I rollen som vår nya Roaming Engineer befinner du dig i en internationell miljö och är ansvarig över testning och kvalitetssäkring av våra roaming-tjänster, såsom röst, sms och data. Hos oss blir du tidigt involverad i processen för att säkerställa att tjänsten är testbart och du får ansvar över end-to-end testningen. Du kommer utföra och uppfölja tester med felsökning och kvalitetssäkring. Du skapar och genomför manuella tester av ny funktionalitet där mobiltelefonen är ditt närmaste verktyg. Vidare ingår administration och dokumentation i olika system samt kontakt med externa roaming-partners och leverantörer. Utöver detta har du ett tätt samarbete inom teamet och andra avdelningar inom Technology-organisationen. Vi står inför en utmanande och spännande förändringsresa där vi vässar våra tjänster genom VoLTE- och 5G-roaming.
Vi erbjuder dig
• Ett litet team i en utmanande miljö där du lär dig nya saker varje dag.
• Stora möjligheter att bredda dig inom din roll och vara med i vår resa där ny teknik och funktionalitet ständigt levereras.
• Att arbeta med ledare som har själv erfarenhet av din vardag och ingå i ett team som stöttar varandra.
• En stabil arbetsgivare som du kan utvecklas hos och se som en långsiktig arbetsgivare.
• Arbeta i moderna lokaler precis intill Globen, byggda för våra medarbetare på Tre.
• Få en trygg arbetsgivare, som tar väl hand om våra medarbetare, vilket märks av de utmärkelser som vi årligen får – åttonde året i rad vi vunnit topplacering i Great Place to Work.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen gillar du att ta stort ansvar och arbeta självständigt samtidigt som du tycker om teamwork och ser fördelarna med vad vi tillsammans kan skapa. Det ligger i din natur att ta egna initiativ och hugga i där det behövs, vi tror att du är en ”doer” som ser till att få saker gjorda.
Vidare gillar du den tekniska utmaningen, men också att du är affärsmässig och ser till helheten. Då det ingår många kontaktytor, både inom Sverige och Danmark, ser vi att du är en kommunikativ person som har lätt för att skapa relationer. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i skrift och tal då vi jobbar i en internationell miljö.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att supportera kundärenden och felsökningar samt har god förståelse för vårt nät. Därtill har du ett brinnande teknikintresse och en drivkraft att vilja utvecklas inom detta område. Mot denna bakgrund ser vi att du nyss avslutat dina studier, alternativt har du ett par års erfarenhet från liknande teknisk roll.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryterande chef Alexander Zeren på alexander.zeren@tre.se.
Varmt välkommen med din ansökan!