OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kapacitetsenhetens uppdrag är att stärka Svenska Röda Korsets nationella verksamhet och förmåga att mobilisera och utveckla frivillighet, generera finansiella medel och resurser i form av samarbeten med andra externa partners i såväl näringsliv, offentlig sektor som civilsamhälle. Enhetens uppdrag är att utveckla systematiska metoder och dedikerade resurser som stödjer de verksamhetsrelaterade enheternas arbete.
Du kommer som marknadsförare att vara ansvarig för en kvalitativ, visuellt attraktiv och säljande verksamhetspaketering av Svenska Röda Korsets kärnverksamheter.
Genom målgruppsanpassad produktkommunikation till våra olika målgrupper skapas - för våra kretsar och frivilliga - ett inspirerande och behovsanpassat informationsmaterial i syfte att underlätta i marknadsföring, uppstart och genomförande av verksamhet. För givare, finansiärer och samarbetspartner behöver tydlig och visuellt attraktiv paketering skapas för att visa på vilken typ av verksamhet som stödjs, vilket nytta det skapar och hur medel används.
I arbetet med att skapa en säljande verksamhetspaketering kommer du både arbeta stödjande mot kollegor för hur vi kommunicerar verksamhet samt själv arbeta direkt med skapandet av attraktiv paketering. Detta innebär att du både behöver kunna följa upp och vid behov uppdatera den metodik i området samt själv ha förmågan att uttrycka dig kort och koncist, förenkla budskap, skapa dragkraft etc.
Vi söker dig som älskar kommunikation och som kan målgruppsanpassa ett budskap för att skapa högsta möjlig attraktionskraft. Du vill arbeta som en viktig länk mot både frivillighet, verksamhet och givare/samarbetspartners och du förstår hur budskap når fram. Du känner passion för copy och visualisering. Vi tror att stark samordningsförmåga är en av förutsättningarna för att klara jobbet.
Vi förutsätter att du har relevant teoretisk högskoleutbildning inom marknadsföring samt erfarenhet av att driva projektarbete. Du har vidare minst tre års erfarenhet av produktkommunikation och/eller copy samt erfarenhet av målgruppsanpassad produktkommunikation och verksamhetspaketering. Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i InDesign, Photoshop, Episerver är ett krav. Erfarenhet av frivillighetsarbete/ideell sektor är givetvis meriterande.
Tjänsten är ett vikariat under perioden 2018-06-01—2019-08-15
Din ansökan ska bestå av CV och personligt brev. I det personliga brevet ber vi dig att kort svara på tre frågor. Brevet bör vara max en halv A4.
• Varför söker du just den här tjänsten?
• Vad tar du med dig från tidigare erfarenheter?
• Vad kommer du bidra med?
För mer information om tjänsten, kontakta Anki Carlsson, Operativ ledare nationell verksamhet. Du når henne enklast via mail; anki.carlsson@redcross.se
Bli en del av världens främsta katastroforganisation
Röda Korset är världens främsta katastroforganisation. Vår vision är att ingen människa ska lämnas ensam i en katastrof. Vi finns på plats före, under och efter katastrofer och kriser, i såväl Sverige som i andra delar av världen för att förhindra och lindra mänskligt lidande, skydda liv och hälsa och säkerställa respekten för varje människas värdighet.
Röda Korsets styrka är att vi finns överallt, med närmare 33 000 engagerade volontärer runtom i landet och 17 miljoner volontärer över hela världen. Röda Korset har ett särskilt uppdrag i den internationella humanitära rätten, att hjälpa människor som drabbats av krig och konflikt. Tack vare vårt unika mandat, vår neutralitet och opartiskhet finns vi på plats i oroshärdar och krigszoner, dit ingen annan når.
I Sverige bedriver vi bland annat behandlingscenter för krigsskadade och torterade, vi har en vårdförmedling för papperslösa och andra migranter samt erbjuder rådgivning i enskilda flyktingärenden. Dessutom efterforskar vi anhöriga som kommit ifrån varandra vid en kris eller katastrof och bistår när de återförenas.
Varmt välkommen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Carnemalm
+46 40326532