OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av tjänsten som personlig assistent
För kunds räkning söker vi en person som vill arbeta som personlig assistent vid behov samt som vid planerad ledighet till en av våra manliga kunder boendes i centrala Tomelilla. Som timvikarie hoppar du in vid vakanser och ledighet, ibland med kort varsel. Kanske har du redan ett arbete eller studerar och vill arbeta extra? Då är denna tjänst perfekt för dig!
Vanligt förekommande arbetsuppgifter
Arbetet innefattar hjälp med både personlig hygien, hushållssysslor och övriga göromål som får kundens vardag att fungera. Kunden är samhällsintresserad och tycker om att lyssna på musik. Träning samt bassängträning tillhör kundens vardag. Årsvis kan det även förekomma resor till Spanien på vinterhalvåret.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Du som söker behöver ha tålamod, vara lugn och trygg i din arbetsroll. Det är viktigt att du som söker är lyhörd för kundens behov samt visar respekt för kundens integritet. Vi ser det som en stor merit om du är positiv och lojal i ditt arbete, är flexibel vad gäller schema och arbetstider. Ett glatt humör och humor förgyller allas vardag, stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för att hitta rätt assistent för detta uppdrag. Meriterande är om du har erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare, är träningsintresserad eller samhällsintresserad.
B-körkort är ett krav då du kommer att köra kundens bil (manuell).
Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Övrig information
- Anställningsform: Vid behovsanställd/Timvikariat
- Omfattning: Vid behov
- Arbetstid: - Sön-tors Dag: 07.30-15.30, Kväll: 15.30-21.30
- Fre -lörDag: 07.30-15.30, Kväll: 15.30-22.30
- Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2021-09-30
Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:
Adam Nodelijk Verksamhetschef, 010-130 31 89
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor