OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns det en möjlighet för dig som har ett stort intresse för ny teknik och service och som vill arbeta med IT-support. Är du lyhörd, hjälpsam och drivs av möjligheten att utvecklas, samt att ha varierade arbetsuppgifter i din yrkesroll? Då kan jobbet som supporttekniker på First line hos Experis kund vara något för dig!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på First line kommer du framförallt att ansvara för att ge support till kundföretagets användare. Via telefon och fjärrstyrning hjälper du användarna att lösa problem och svara på frågor kring deras IT-miljö.
Du kommer bland annat att arbeta med:
* Uppgraderingar
* Lösenordsåterställningar
* Exchange-konton
* Microsoft Office
* Windows
* Klienthantering
* Felavhjälpning/felsökning gällande datorer, skrivare och mobila enheter
* Service Management enligt ITIL
* Ärendehanteringssystem
Vi söker dig som har:
* Gymnasial utbildning
* Övergripande IT-kunskap
* God och tydlig svenska och engelska i både tal och skrift.
* God kommunikativ förmåga
* Har erfarenhet av AD
* Har god telefonvana
* Kan arbeta oregelbundna tider
Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Som person är du noggrann, serviceinriktad och engagerad i ditt arbete.
Det är meriterande om du har minst ett års erfarenhet som supporttekniker inom First line, eller arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst inom IT-området. Du har god telefonvana, samt har körkort.
Erbjudande
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!
Sök tjänsten idag!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Dejan Livancic, mail: Dejan.Livancic@se.experis.com
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Experis IT
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.
Är IT ditt område? Är du framåt, positiv och en problemlösare? Är det viktigt för dig att utvecklas och ha kul på jobbet? - Tillsammans med Experis IT börjar din karriär här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson