OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swerock är en av Nordens största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. De erbjuder tjänster inom betong, grus- och bergmaterial, transporter och entreprenadmaskiner samt miljötjänster så som återvinning, marksanering ochvattenrening. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro gör de byggandet lite enklare. Rådasand tillverkar och levererar specialsandprodukter som utvinns ur Rådaås, Lidköping, för olika användningsområden såsom vattenrening, gjuterisand, byggindustrin, pannsand, halkbekämpning samt fritids- och hobbysektorn. Rådasand är ett dotterbolag inom Swerockkoncernen.
För ett längre uthyrningsuppdrag med omgående start söker vi nu till Rådasand, en ordermottagare som trivs med omväxlande arbetsuppgifter. Gillar du att ge service, att arbeta tillsammans med andra och har nära till skratt? Då tycker vi du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Som ordermottagare kommer du ha varierande arbetsuppgifter där god service hela tiden står ifokus. I din roll som ordermottagare ingår du i ett sälj- och marknadsteam bestående av försäljningssäljchef, säljare och ordermottagare vilket kräver ett tätt samarbete och en flexibilitet, för att uppnågemensamma säljmål. I rollen som ordermottagare kommer du rapportera till försäljningschef.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen som ordermottagare är en administrativ roll där dina arbetsuppgifter bland annat innebär samtal med kunder och åkare, orderhantering och fakturering, upprätta gemensammaprocesser/arbetssätt över segmentgränserna samt transport- och logistikplanering. Vidare ingår även arbetsuppgifter för att ta fram offerter, utföra kreditkontroll i UC samt övriga administrativa uppgifter kopplat till order/sälj.
Vem är du?
För att passa i rollen som ordermottagare trivs du med att arbeta tillsammans med andra. Vi söker dig som är tydlig och prestigelös i din kommunikation och som kan anpassa kommunikationen till din motpart. Du har en positiv inställning för att ge bästa möjliga service både internt och externt mot företagets kunder. Vidare är du noggrann, strukturerad samt bra på att planera. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom ordermottagning, kundtjänst eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Din utbildning bör lägst omfatta gymnasienivå. Du skall ha god datavana, inneha B-körkort samt ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Du kommer att bli anställd av Uniflex och uthyrd till Rådasand. Uppdraget startar omgående och planeras löpa på minst till augusti. Detta är ett roligt uppdrag med möjlighet att få jobba med många olika administrativa uppgifter. Vi intervjuar löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se
Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.
På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling
Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lina Haynes
Jonas Edberg
Emelie Willman
Lovisa Dahlqvist
Jennie Karlsson
Magnus Lantz
Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio
Silje Bergström Tronsmoen
Tina Häggström