OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och utveckla ONE Nordic! Just nu söker vi en Roll out Manager.
ONE Nordic är en av Sveriges ledande aktörer inom området smarta mätare. Vi hjälper energiproducenter, energidistributörer och energianvändare att hitta lösningar som lever upp till Energimarknadsinspektionens nya krav för att påskynda utvecklingen mot smartare elnät och främja nya energitjänster.
Vi växer inom området Smart Metering och behöver förstärka vår fältorganisation för att möta den ökande efterfrågan på våra tjänster och tillvarata de möjligheter som uppkommer.
Vi är en koncern med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade. Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa.
Vi erbjuder:
- Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget
- Inspirerande och professionella kolleger inom ditt arbetsområde
- Attraktiva medarbetarförmåner
- Frihet under ansvar
- Stimulerande arbetsmiljö samt ett lokalt ansvar och mandat
Om företaget
ONE Nordic utvecklar Sveriges energiinfrastruktur och bygger "Det nya energisamhället".
ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av underhåll, entreprenader och tekniska konsulttjänster inom energi- och industrisektorn. Med vår rikstäckande organisation och lokala kännedom tar vi ansvar och högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. Vi har marknadens bästa kompetens för att underhålla, bygga, utveckla, modernisera och optimera kundernas anläggningar. Vi arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar vi högteknologiska och hållbara energianläggningar. ONE Nordic har idag ca 1 000 medarbetare i Sverige. Huvudkontoret ligger i Malmö. Läs mer på www.one-nordic.se.
Vi utökar vår organisation och söker Roll out Manager med ansvarsområde Härjedalen, Jämtland och Medelpad.
Dina arbetsuppgifter
Som Roll out Manager kommer du att planera, styra och följa upp den dagliga verksamheten inom området för installation av nya elmätare. Du kommer att leda personal som är ute på fältet och ha det yttersta ansvaret för driften. I din roll ingår också att säkerställa att produktivitet maximeras och att uppdrag utförs enligt plan samt på korrekt sätt. Du kommer att ansvara för schemaläggning, styrning, kontroll/uppföljning av ärende/uppdrag.
Exempel på övriga arbetsuppgifter:
- Arbeta för att uppdraget fortlöper ekonomiskt, operativt och tidsmässigt enligt givna kostnads-, tid- och kvalitetsramar fastställd utrullningsplan
- Personalansvar
- Avrop av material i samråd med logistikansvarig & inköpsavdelning
- Avstämningar gällande resurser, planering och beläggning
- Delta och genomföra projektmöten inklusive rapportering mot kund
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning, ärendehanteringssystem, positionering och arbetsledning. Du har utbildning på minst gymnasienivå inom el eller motsvarande. Har du dessutom högskoleutbildning inom relevant område som tex el/energi/teknik ser vi det som meriterande. Kunskap och erfarenhet av personal- och elsäkerhetsfrågor är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser även att du har grundläggande kunskap i ekonomi och entreprenadjuridik samt arbetsmiljöföreskrifter.
Vidare har du förståelse och erfarenhet av arbete i IT-stödsystem, i affärssystem samt en god kännedom av Officepaketet. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.
Körkort för lägst nivå B är ett krav, BE och BC är meriterande.
Som person trivs du i sociala sammanhang, har ett stort kundfokus och gillar att arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Som ledare är du trygg i din roll och är bra på att motivera, entusiasmera och skapa en bra lagkänsla. Dessutom har du ett strukturerat arbetssätt, är resultatinriktad och har god kommunikationsförmåga.
Information och kontakt
Omfattning: Heltid, visstidsanställning på 20 månader med möjlighet till förlängning.
Sista ansökningsdag: 9 Augusti 2020
Placering: Härjedalen, Jämtland eller Medelpad
I denna rekrytering samarbetar ONE Nordic med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på www.wikan.se
Information om tjänsten lämnas av:
Roger Engman, Wikan personal 0766-493311 alt. roger@wikan.se
Ellen Berg, Wikan Personal 0910-770985 alt. ellen@wikan.se
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591