Ropo Capital söker Junior Financial Controller till Göteborg

Ropo Capital söker Junior Financial Controller till Göteborg

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Ropo Capital är ledande leverantör av fakturahanteringstjänster i Finland. Genom förvärvet av Collector Banks inkassobolag Colligent Inkasso AB under slutet av 2019 och genom förvärvet av Posti Messaging under slutet av 2020 har bolaget expanderat till den skandinaviska marknaden. Vi är pionjärer som förändrar vår bransch genom nya angreppssätt, en oslagbar plattform och en genomgående digitaliserad faktureringsprocess. Genom specialistkunskap inom en mängd olika branscher har vi utvecklat processer för att snabbt eller stegvis göra företag såväl som privatpersoner skuldfria.

Hos oss arbetar ca 400 ekonomi- och teknikspecialister och vi har över 10 000 kunder. Vårt mål är att bli den ledande leverantören av tjänster inom kredithantering i Norden till år 2023. Vi är inte här för att underhålla vad som redan existerar – vi vågar riva ner det som är gammalt för att skapa något nytt. Ropo Capital har sitt huvudkontor i Kuopio, Finland och totalt sex kontor i Finland, Sverige och Norge. Vi söker nu en Junior Financial Controller till vårt kontor på Kungsgatan i Göteborg, där vi är 55 anställda. Läs gärna mer om oss på www.ropocapital.se


Tjänstebeskrivning
Trivs du att arbeta med redovisnings- och finansiella processer? Är du en driven och nyfiken person, som vill vara med på vår spännande utvecklingsresa? Gillar du dessutom att arbeta i en föränderlig miljö, så är du kanske vår nya kollega i Göteborg!

Tjänsten som Junior Financial Controller hos oss är ny och du får därför möjlighet att vara med och påverka rollen, i samråd med din chef. Det är en bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du kommer att vara ett stöd till Head of Finance i det dagliga arbetet. Du kommer bl a att förbereda månatligt bokföringsmaterial och delta i månadsavstämning, analyser och rapportering. Du kommer även att vara behjälplig vid budget, prognoser och årsbokslut. Rollen innebär koordinering och samarbete med vår externa servicepartner för Accounting och Payroll. Du blir även delaktig i vår IFRS- rapportering samt övriga operativa arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning. Vi har nyligen förvärvat bolag och du kommer även att bli delaktig i att sätta gemensamma processer och rutiner för våra tre bolag. Du kommer tillsammans med övriga i teamet, bidra till en kontinuerlig utveckling av våra finansiella processer.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskola/universitetsutbildning inom ekonomi och har arbetat ca 2–3 år på en ekonomiavdelning. Du har grundläggande förståelse för redovisnings- och finansiella processer. Dina systemkunskaper är goda, framför allt i Excel. Har du erfarenhet från olika ekonomisystem är det meriterande. Vi ser gärna att du även har en grundläggande affärsförståelse och kunskap kring relevanta lagar. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, noggrann och effektiv och har ett stort engagemang för ditt arbete. Du är driven och serviceinriktad samt är snabblärd och lösningsorienterad. Du är även självgående, flexibel och har inga problem att ta egna initiativ, när det behövs. Eftersom rollen innebär mycket kontakter både internt och externt, är det viktigt att du är en kommunikativ person som har lätt för att skapa och bevara relationer. För att trivas i rollen och i företaget måste du gilla högt tempo och en föränderlig miljö.

Vad erbjuder vi dig?
Som medarbetare hos oss på Ropo Capital blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.

Vi erbjuder dig ett spännande jobb med varierande arbetsuppgifter, där du blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Du får ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, en chans att vara en del av ett spännande företag i tillväxtfas med goda utvecklingsmöjligheter. Vi är ett modernt företag och erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö, mitt i centrala Göteborg.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren tel. 0733-200 880 eller skicka ett mail, malou.lundgren@premier.se. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 3 september 2021.

I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier:
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet i 7 städer och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom ekonomi, försäljning/marknad, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 3 september 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb