OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning:
Roslagsgjuteriet är ett familjärt järngjuteri med en intressant historik och unika produkter som genom våra industriella kunder finns över hela världen. Tillverkningen av komplicerat och kärnrikt gjutgods i grå- och segjärn samt specialjärnslegeringar sker i ett modernt och flexibelt gjuteri, där stora investeringar har gjorts i ny produktionsutrustning och ventilationsanläggningar som klarar framtida högt ställda miljökrav.
Arbetsuppgifter:
- Leverantörsreskontra - registrera fakturor, matcha inköpsordrar, betala fakturor och bokföra dessa.
- Kundreskontra - definitivboka fakturor via journal, kontrollera moms och bokföra inbetalningar.
- Övrigt administrativt arbete t.ex: posthantering, behjälplig med tidredovisning och övriga
personalärenden.
Utbildning/Erfarenhet:
Vi söker dig som är lägst gymnasieekonom och gärna med något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en förståelse för grunderna i redovisning och för den ekonomiska processen.
Vi söker dig som har ett positivt förhållningssätt och tycker om att hjälpa till. Du har en hög servicenivå, är ansvarstagande och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett systematiskt sätt. Vidare är du en social person med god samarbetsförmåga och ett stort lösningsfokus. Det är viktigt att du som söker kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ men också kunna arbeta med flera parallella processer samtidigt.