OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för digital processautomation och effektivisering? Har du några års erfarenhet av att utveckla och underhålla RPA-lösningar? Om ja, läs vidare!
Vi står inför en satsning på myndigheten där vi gemensamt ska effektivisera våra arbetssätt, rutiner och processer. Automatisering av processer med hjälp av RPA-utveckling blir en viktig del för att nå våra mål - Sven-Bertil Eriksson, Enhetschef
Just nu letar vi efter duktiga och passionerade personer till vårt automations-team som Robotic Process Automation-utvecklare. Du blir en värdefull kugge i vårt arbete att effektivisera våra verksamhetsprocesser.
Om verksamhetsområdet:
Verksamhetsområde IT och utveckling vid Statens servicecenter ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö samt leverera IT-tjänster till verksamheten. En viktig del i uppdraget är att stödja i IT-relaterad utveckling på myndigheten utifrån våra kunder och användares behov.
Verksamhetsområdet bedriver huvuddelen av verksamheten i Östersund men har medarbetare även i Gävle, Norrköping och Göteborg. Verksamhetsområdet består av fem enheter, IT-projektenheten, Utvecklingsenheten, IT-leveransenheten, IT-förvaltningsenheten och Ledningsstöd IT & utveckling. Vi är totalt cirka 60 medarbetare som representerar en arbetsplats med hög kompetens, trevliga kollegor och ett närvarande ledarskap. Vi uppmuntrar till ökad mångfald och jämställdhet.
Om IT Leveransenheten och tjänsten:
Inom IT leveransenheten är vi idag 20 medarbetare och där du ges möjligheten att vara med och bygga upp myndighetens automations-team. Enheten har en central roll för hela myndighetens digitala förflyttning – och allt detta med fokus på att vi gör det tillsammans. Arbetsmiljön präglas av hög kollegial samverkan, trevlig atmosfär och högt i tak. Enheten ansvarar för tekniska integrationer mot externa och interna parter, identitetshantering, systemutveckling och automation, teknisk support och behörighetsadministration, samt utveckling och förvaltning av ett flertal interna system.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Utveckla, förvalta och underhålla RPA-processer i UiPath
• Aktivt arbeta med att identifiera lämpliga processer att automatisera
Du kommer arbeta i ett tvärfunktionellt team med ansvar för att arbeta fram lämpliga process-kandidater att automatisera, arbeta med utvärdering, utveckling, förvaltning och underhåll av automatiserade processer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av RPA-utveckling
• Relevant eftergymnasial utbildning inom IT, gärna med examen, alternativt jämförbar kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av utveckling i plattformen UiPath
• Relevant arbetslivserfarenhet inom systemutveckling, gärna med fokus på Java och med erfarenhet från frontend-utveckling.
• Erfarenhet av API-utveckling
• Erfarenhet av systemförvaltning
• Erfarenhet av att arbeta agilt i tvärfunktionella team
Vidare ska du ha följande förmågor:
• att vara kreativ
• att vara lösningsfokuserad och proaktiv i ditt arbete
• att samspela tillsammans med andra internt och externt
• att vara flexibel och ha ett prestigelös förhållningssätt
• att agera med ett gott omdöme
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i Östersund. Vi erbjuder distansarbete.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 8 oktober 2023.
För att kunna göra en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.