OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Retail Sales Assistant till Skydda - En möjlighet för dig som längtat efter ditt första kvalificerade säljjobb mote ÅF!Skydda är Marknadsledande i Norden - som skyddsspecialister och med 40 års erfarenhet inom arbetsplatssäkerhet och personlig skyddsutrustning. Vi hjälper återförsäljare med ett brett erbjudande inom personlig skyddsutrustning. Vår gedigna erfarenhet hjälper också företag att skapa tryggare arbetsmiljöer och därigenom en effektivare och mer lönsam vardag.Tjänsten som RSA innebär att besöka Skyddas återförsäljare, driva säljkampanjer tillsammans med dina kunder, samt att presentera nyheter, inspirera och utbilda butikspersonal inom PSU - Personlig Skyddsutrustning för professionellt bruk.
Vi söker en engagerad och ambitiös säljare som kunder och kollegor gillar. Du är glädjespridaren som dina kunder alltid välkomnar och du har en entusiasmerande energi som smittar av sig. Teamet går alltid före jaget, samtidigt som att du alltid ser till att lyckas med det du åtar dig, oavsett om det är privat eller yrkesmässigt. Du är nyfiken, driven, social, lättlärd och har ett strukturerat arbetssätt, samt van att arbeta självständigt och planera din vardag. Du har en unik förmåga att skapa kontakt och har den där rätta känslan för passande humor, tajming och den vi associerar till när vi beskriver någon som är socialt kompetent och likeable.
OM TJÄNSTEN
Som Retail Sales Assistant ansvarar du för att utveckla Skyddas försäljning genom att stärka relationen till våra nyckelkonton. Din arbetsvecka består av att i samråd med KAM boka in möten, samt förbereda och genomföra marknadsföringskampanjer med Skyddas återförsäljare / butiker som säljer skyddsutrustning / PSU. Hos kund presenterar du nyheter, utbildar och hjälper till med butiksutveckling. Du har nära dialog med avtalskunder inom ditt distrikt och ser till att säkerställa att det finns ett starkt produktutbud och en representativ exponering i varje butik.
Skydda Sveriges huvudkontor finns i Ulricehamn och du ansvarar för utveckling av Skyddas kunder i region öst / norr, dvs Mälardalen, Norrland – Stockholm, Örebro, Västerås eller Norrköping. Du utgår från ditt hemmakontor och vi tror att du bor i Uppsala, Gävle, Västerås eller Stockholm.
Du rapporterar till Försäljningschef och tjänsten innebär ett nära samarbete nationellt, bland annat med KAM, Skyddsspecialister och med dina RSA kollegor. Ni delger nya insikter och lärdomar, samt delar med er av nyvunna kunskaper, misstag och utmaningar för att utvecklas individuellt och som team. Tillsammans med övriga i säljteamet är ditt fokus att hjälpa våra återförsäljare att bli experter på att sälja – detta skapar vinnande samarbeten, lönsamhet och värde för kund.
Vi behöver våga, testa nytt och utmana både oss själva och branschen, därför söker vi en nyfiken, inspirerande, ambitiös och modig Retail Sales Assistant. Du har en naturlig känsla för service och gör alltid ditt yttersta för att få nöjda kunder. Rollen förutsätter en förmåga att vara effektiv och att kunna prioritera, samtidigt som du behöver ha en genuin känsla för hållbara kundrelationer.
Ansvar & Arbetsuppgifter
Planera, förbereda, boka, genomföra och följa upp besök hos Skyddas kunder / butiker inom ditt distrikt.Genomföra gemensamma säljdrivande aktiviteter gentemot kedjor och enskilda ÅF.Säkerställa att ditt fokus och resultatet är i linje med företagets varumärkesstrategi, vision och säljmål.
VI ERBJUDER
Vi som arbetar på Skydda trivs och har roligt på jobbet! Detta beror sannolikt på att vi värderar ledare och medarbetare som agerar utifrån säkerhet, hållbarhet, öppenhet, work-life-balance samt frihet under ansvar. Vi är tydliga och erbjuder samtidigt stort handlingsutrymme - det är egentligen bara vi själva som kan sätta våra gränser. Vidare erbjuder vi dig:
Ett företag som bidrar till en säker arbetsmiljö och säkerställer en trygg arbetsplats.En karriär inom ett starkt bolag som ingår i Bergman & Beving, en modern koncern med tydligt fokus på att bygga starka premiumvarumärken inom bygg och industri.Möjlighet att utvecklas, både personligt och inom företaget.Ett marknadsledande företag med väletablerade produkter och attraktiva tjänster och koncept.Ett tryggt bolag med en platt organisation, där beslutsvägarna är korta.
VEM ÄR DU?
Med fokus på framtidens samarbete med kund och det interna arbetet för att utveckla vår affär, ser vi att du har en positiv attityd och en självklar inställning till att lyckas. Du gillar att ta ansvar och förstår vikten av att ha rutiner och struktur i ditt säljarbete, för att kunna utbilda, inspirera och följa upp dina kunder utifrån överenskomna aktiviteter och kundplaner. Vidare ser vi att du:
Har sinne för att skapa unika kundrelationer - socialt kompetent.Har erfarenhet från butiksförsäljning och gärna sålt PSU / skyddsutrustning.Är pedagogiskt, inspirerande och en tydlig kommunikatör, både på svenska och engelska.Är sjävständig, strukturerad och ansvarstagande, samt effektiv i arbete kring rese- och besöksplanering.Har vilja och möjlighet att resa i tjänsten, samt körkort.
Är du redo för din karriärs mest utvecklande tid och vill du som butikssäljare ta steget till en ansvarfull och utvecklande roll som säljare på fältet?
ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via mail: kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs vecka 40–43. Varmt välkommen med din ansökan!