Rutinerad administrativ chef till Sandin Cargo

Rutinerad administrativ chef till Sandin Cargo

Arbetsbeskrivning

Sandin Cargo AB är ett familjeägt Örnsköldsviksbaserat åkeriföretag som varit verksam i transportbranschen sedan 2005. Vi är transportör för DB Schenker samt ansvariga för JETPAK i regionen. Företaget med dotterbolag omsätter ca 21 miljoner och har 18 anställda.
Vi har 21 fordon till vårt förfogande och hanterar drygt 200 000 gods- och paketsändningar per år.

Våra kunder är främst företag men också privatpersoner i Örnsköldsviksområdet, och vi har även marknadens snabbaste expressleveranser med budbil, lastbil eller flyg inom Sverige, Norden och Europa. Läs gärna mer om oss på sandincargo.se

Arbetsbeskrivning
Som vår nya administrativa chef kommer du att ansvara för att utveckla och upprätthålla rutiner och processer inom företagets administrativa område. I det ingår ansvar för drift, lokaler, IT, ekonomi, administration och andra stödfunktioner. Exempelvis kommer du ansvara för löner och fakturering.
Du kommer också arbeta med statistikuppföljning, upphandlingsunderlag och offerter samt vara ansiktet utåt mot våra kunder och leverantörer. Som del i ledningen av ett åkeriföretag kommer du även arbeta med trafikledning och logistikfrågor i kontakt med våra medarbetare ute på uppdrag. Tillsammans med vår operativt ansvarige trafikledare kommer ni dela på personalansvaret för våra anställda.

I rollen som administrativ chef rapporterar du till vår VD och ingår i ledningsgruppen.

Vem är du?
Du har en lämplig administrativ eller ekonomisk högskoleutbildning och har arbetat med administrativt totalansvar under några år. Du har även erfarenhet av underställd personal och systematiskt arbetsmiljöarbete. Omgivningen upplever dig som en effektiv organisatör, en konstruktiv person som är målinriktad, tydlig och strukturerad. Vidare är du samarbetsvillig och fokuserad på resultat, en person som styrs av mål- och resultattänkande i prioritering, planering och agerande. Trots detta är du flexibel och kan ta hänsyn till förändrade förutsättningar. Du har utmärkt IT-kompetens och är van att arbeta med budget och uppföljning.
Som person är du en naturlig ledare med god social förmåga och är van att ha många interna och externa kontaktytor i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells, ManpowerGroup´s rekryteringsenhet för tjänstemän och undanber oss kontakter med övriga rekryteringsaktörer.

Om du har frågor kring tjänsten eller processen ta gärna kontakt med vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller tom.jakobsen@jeffersonwells.se.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida jeffersonwells.se snarast och senast den 28 februari.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2021
  • Ansök senast: 24 februari 2021

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024