Rydlers Bygg söker Redovisningsekonom!

Rydlers Bygg söker Redovisningsekonom!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Rydlers Bygg är ett företag med central placering i Västra Götaland. Vi arbetar i vårt närområde med egen personal.

Genom att lägga omsorg på varje uppdrag vill vi skapa långsiktiga relationer, detta oavsett om det handlar om en mindre ombyggnad eller ett större bostadsprojekt. Vårt erbjudande är brett, liksom den samlade kompetensen hos våra ca 65 medarbetare.

Företagets kontor ligger i Asklanda i Vårgårda kommun. Det huvudsakliga verksamhetsområdet är Alingsås, Vårgårda, Herrljunga, Borås och Lerums kommuner. Men vi åtar oss även uppdrag i kringliggande kommuner.


Dina arbetsuppgifter
Har du en bakgrund inom ekonomi och är sugen på någonting nytt? Är du dessutom en beslutsam och målinriktad person som tar stort eget ansvar? Då har du möjlighet att söka rollen som redovisningsekonom hos vår kund Rydlers Bygg! Du kommer att jobba självständigt i din roll med ekonomichefen som din närmsta kontakt. Tjänsten ska tillsättas omgående och uppdraget är ett vikariat som sträcker sig fram till sommaren.

I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med hela redovisningsprocessen på ett effektivt sätt. Du erbjuds en bred roll med många olika arbetsuppgifter, allt ifrån löpande bokföring och utbetalning av löner, till att bidra med en god stämning genom exempelvis iordningsställande av frukost på kontoret. Genom dina tidigare erfarenheter kan du bidra med vidareutveckling och engagemang på vår kunds arbetsplats. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter även innefatta:

- Ansvar för löpande transaktioner och fakturering
- Sköta hantering och betalning av leverantörsfakturor
- Redovisa och betala skatter och arbetsgivaravgifter
- Skicka in statistik och annan efterfrågad information från lönesystemet
- Beställa kontorsmaterial, sköta posthantering, samt svara i telefon
- Ta fram tidslistor vid ackordavstämningar
- Hålla sig uppdaterad inom arbetsrättsliga regler och lagar
- Ansvara för pensionsinbetalningar och rapporteringar


Din profil
För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom hos vår kund krävs att du antingen har arbetat med liknande sysslor innan, eller har en relevant utbildning inom området. Utöver dina kompetenser är din personlighet lika viktig! Din vilja och driv att ta dig an nya uppgifter värderas högt, samt din förmåga att samarbeta och bygga relationer. Eftersom din roll kommer att innefatta allt ifrån administration till att ta emot samtal och förfrågningar på telefon, så underlättar det att du är dynamisk och flexibel i ditt sätt att arbeta. Du är av din natur strukturerad och noggrann och har förmågan att planera ditt arbete på ett bra sätt. Slutligen är du självgående i ditt arbete, kan hantera stress och trivs med frihet under ansvar.

Du behöver ha:
- Ekonomisk gymnasieutbildning eller erfarenhet från liknande arbete och ansvar
- Kunskap om regler kring arbetssätt som semester och pension
- Kunskap om skatteregler
- Goda kunskaper i Officepaketet

Det är ännu bättre om du har:
- Erfarenhet inom ekonomisystemet Hogia
- Arbetat som redovisningsekonom tidigare

Detta är en inhyrning där du blir anställd hos oss på Söder & Co. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida www.soderco.se med hänvisning till riktlinjer för GDPR. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning. Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna. Om ditt uppdrag tar slut hos en kund, kommer vi att göra allt vi kan för att hitta ett nytt uppdrag till dig som ligger inom ditt kompetensområde. Tack vare vår lokala förankring har vi många kunder i regionen och ett nytt spännande uppdrag väntar förhoppningsvis runt hörnet. Vi ser till varje individ och dörrarna står alltid öppna för våra konsulter. Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare. Välkommen att bli en av oss i vårt härliga Söder & Co gäng!

Kontaktpersoner på detta företaget

Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson

Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning i Vårgårda AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Besöksadress

Wallentinsvägen 8, Vårgårda
None

Postadress

Wallentinsvägen 8
Vårgårda, 44737

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024