OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning – att göra världen till en säkrare plats.
Vad du blir en del av
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missilsystem, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster och kamouflagesystem för försvars och den civila säkerhetsmarknaden. Tjänsten är organiserad inom avdelning Procurement. Avdelningen finns i både Linköping och Karlskoga. Vi är ett gäng härliga medarbetare som direkt bidrar till företagets resultat genom vårt arbete. Vi ansvarar för att anskaffa varor och tjänster i rätt tid, till rätt kvalitet och med bästa totalkostnad. Genom vårt nära samarbete med leverantörer tillför vi unik kompetens till företaget. Vårt kontaktnät är mycket stort och i många delar komplext och utmanande. Vi hanterar allt från inköp av standardartiklar till partnerskap med världsledande storföretag. Ofta påverkas dessutom vårt arbete av yttre omständigheter och kundkrav som innebär extra utmaningar för oss.
Din framtida utmaning
Som operativ inköpare kommer du ansvara för att upprätta inköpsorder från godkänd leverantör enligt giltigt avtal samt inköpshandläggning av standardmateriel utifrån produktionsbehov, samt säkerställa att leveranser till förråd och slutkund sker enligt krav och önskemål (tid och kvalitet) genom proaktiv leveransbevakning. Du kommer också ansvara för att skicka förfrågningar och utvärdera offerter. Viss förhandling kan förekomma för standardartiklar som ej är avtalade. I arbetsuppgifterna ingår även att registrera och uppdatera utpekade fält i affärssystemet avseende artikelinformation och leveransparametrar. Vi arbetar kontinuerligt med kostnadsbesparingar inom eget sortiment.
Den du är idag
Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet från operativt arbete inom inköp eller logistik. Som person är du serviceinriktad och tar egna initiativ för att lösa de uppgifter som kommer till dig. Arbetet bygger på samarbete inom och mellan olika funktioner. Du har därför stor förmåga att kommunicera och samarbeta för att i inköpsteamet uppnå det bästa resultatet i rätt tid. Vi tror också att du är drivande med tydligt affärsfokus och god analytisk förmåga. Ditt arbete präglas av gott affärsmannaskap och noggrannhet. Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och att du har förmåga att verka i en internationell organisation. Då tjänsten innefattar arbete som omfattas av försvarssekretess ställs krav på svenskt medborgarskap. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Kinell, rekryteringsansvarig
+46 58683277, +46 734463277
Leif Lundin, rekryterande chef
+46 73 4461631
Ulla-Karin Fredlund, Unionen
+46 586 82752
Mikael Strohmaier, AF
+46 (0)586-83455
Malin Svahn, rekryterande chef
+46 13 186670, +46 734 186670
Per Abrahamsson, handledare
+46 183583, +46 734 183583
Johanna Aspman, Human Resources
+46 13 181499
Håkan Frank, rektryterande chef
+46 13 186039, +46 734 186039
Malin Ingerhed, handledare
+46 013-186383, +46 0734-186383
Omid Sotoudeh, rekryterande chef
+46 13-186632, +46 734 186632