Saab Kockums söker en Executive assistant till R&D

Saab Kockums söker en Executive assistant till R&D

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Saab Kockums representerar spetskompetens i världsklass inom det örlogsmarina segmentet – både över och under vattenytan. Vi konstruerar, bygger och vidmakthåller ubåtar och örlogsfartyg baserade på avancerad smygteknik.
Till avdelningen Research and Development (R&D) söker vi en chefsassistent. R&D Ledningsgrupp består av VP Head of R&D, deputy Head of R&D, Områdeschefer samt HR Business Partner och Financial Controller. R&D finns representerade i Malmö och Karlskrona. Tjänsten kommer att vara placerad i Malmö.
Detta är ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till en vidare anställning på Saab.



Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att arbeta tätt ihop med chefen för Research & Development som även är platschef för kontoret i Malmö. Du kommer även att arbeta tillsammans med områdeschefer och sektionschefer inom avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Först och främst jobbar du proaktivt och avlastar chefen på bästa sättet.
• Agerar möteskoordinator vid ledningsgruppsmöten samt tar mötesanteckningar vid dessa.
• Förbereder agenda i samråd med chefen och ledningsgruppen samt har koll på actions som ska följas upp.
• Koordinerar och skriver förslag till kommunikation som regelbundet skickas från chefen.
• Assisterar vid framtagning av presentationer, sköter kalender, hanterar resebokningar och tidrapportering.
• Förvaltar vår Sharepoint teamsite samt R&D-sidor på vårt intranät. Du kommer ha många kontaktytor ut i organisationen.


Som assistent till platschefen: Du är kontaktpunkten gällande sitefrågor. Dina kontaktytor är Property management, Coor Management, Arbetsmiljöombud, Säkerhetsavdelning och chefer baserade på siten.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Sammankallar Arbetsmiljökommittémöten och Arbetsmiljöronder
• Skriver mötesanteckningar och följer upp actions
• Koordinerar samlokaliseringar eller flytt, samordnar julluncher och andra events samt sköter kommunikation associerad med dessa och uppdaterar husguiden.


Din profil
Vi söker dig som tidigare har arbetat med administration och stöd på chefsnivå. Du är en ”do-er” som proaktivt ser var behovet av stöd finns och agerar utifrån det. Du är en social och ansvarstagande person som brinner för service. Du kommer gärna med förslag och gillar att förbättra rutiner då du själv är en effektiv och strukturerad person.
Officepaketet är en självklarhet för dig och du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Eftersom vi hanterar en del konfidentiell information har du hög integritet och sinne för ordning.
Då det är mycket varierande arbetsuppgifter är det viktigt att du trivs i ett högt arbetstempo, tar egna initiativ och jobbar bra självständigt.


Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag om 6 månader med start efter sommaren och chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Madelene Merkel på madelene.merkel@skill.se


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Liknande jobb


18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

13 november 2024