SAAB söker en administratör med kunskaper inom export och leverans!

Arbetsbeskrivning

Är du en framåt person som har skinn på näsan och vill anta en ny utmaning? Är du en skicklig administratör med erfarenhet av exportkontroll och farligt gods? Då är detta tjänsten för dig! Nu söker SAAB en administratör med kunskaper inom export och leverans!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära att:
• Godkänna leveranser i leveransverktyg (leveranser inom Sverige och utrikes)
• Ta emot underlag för att skriva avsändningsanmodan (transport requests i leveransverktyg)
• Deltaga i leveransmöten med projekt
• Granska leveransfakturor

Din profil
För att passa i rollen är det viktigt att du har tidigare kunskaper om regler kopplat till tull och export.

För att leva upp till de förväntningar som finns ser vi även gärna att du har:
- Kunskaper i DHL verktyget SCI
- Erfarenhet från exportleveranser (civila och militära) och kunskap om ITAR-artiklar samt de minimis avräkningar
- Kunskaper i hantering av farligt gods
- Kunskaper i Officepaketet
- Engelska i tal och skrift

Som person ska du vara självgående och framåt samt inte vara rädd för att själv söka svar och ta egna initiativ i ditt arbete. Vi ser även att du som person är samarbetsvillig och van att arbeta tätt ihop i en mindre grupp.

I övrigt ser vi att du har skinn på näsan och är trygg i din kommunikation samt klarar av en föränderlig arbetsmiljö.


Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start snarast. Uppdraget sträcker sig 6 månader med god chans till förlängning.

Urvalet sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan i form av både CV och personligt brev på www.skill.se redan idag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Kajsa Jonsson, kajsa.jonsson@skill.se.

Väl mött med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Svanhild Johansson

Stina Bylund

Rebecca Ring

Stina Bylund

Malin Jangenteg

Pontus Lundquist

Lena Johansson
0708-52 32 36
Anna Carlbaum
08-12097173
Johan Zizala

Elin Östlund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Linköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 12 augusti 2019

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024