OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SaaS Owner sökes till Visma!
Är du handlingskraftig, relationsskapande och har ett coachade förhållningssätt? Är du redo för en ny roll där du har stort mandat, får agera spindeln i nätet och ha stora kommunikationsytor? Då har vi tjänsten vi för dig!
På Visma Enterprise erbjuds en professionell arbetsmiljö i ett inspirerande klimat där du har stora möjligheter att påverka din personliga utveckling. Du kommer verka i en internationell miljö med hög innovationsnivå.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som SaaS Owner hos Visma kommer du, som ansvarig för deras SaaS-tjänster, att arbeta med att driva deras produkter från OnPrem till SaaS. Du förväntas ha koll på omvärlden och med hjälp av kravställningar se till att SaaS-tjänsterna matchar kundens framtida behov. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att definiera de icke-funktionella aspekterna hos produkten (inklusive prestanda, säkerhet, skalbarhet, tillgänglighet, övervakning m.m.). I din roll kommer du ha stort mandat och ta viktiga beslut för att ni tillsammans ska leverera optimalt till Vismas kunder. Du som person behöver därför gilla att ta stort ansvar samt leda och interagera med flera olika personer.
Du kommer bland annat att:
* Tillsammans med utvecklingschef, produktchef och produktägare skapa vision för SaaS-tjänster.
* Kravställa mot drift- och produktutvecklingsorganisation samt driftleverantörer i syfte att få applikationen att anpassas till driften och vice versa.
* Vara ansvarig för att SaaS-tjänsterna levereras i enlighet med Vismas övergripande strategi.
* Utveckla och underhålla roadmapen för SaaS-tjänsterna samt prioritera vidareutveckling.
* Driva säkerhetsarbetet i driftmiljö samt upprätthålla tekniska plattformskrav internt och externt.
Din profil
Som person har du ett högt driv, är relationsskapande och har förmågan att driva projekten framåt. Då du kommer agera spindeln i nätet och ha stora kommunikationsytor internt är det viktigt att du är initiativtagande, inte räds att leda och fördela arbetet samt har en god kommunikativ förmåga. Du behöver dessutom kunna arbeta självständigt i din roll, men även samarbeta med flera olika intressenter.
Du som söker har följande kvalifikationer:
* Akademisk utbildning inom exempelvis Data- eller Systemvetenskap alternativt. motsvarande kompetens förvärvad genom arbete.
* Minst 5 års relevant arbetserfarenhet.
* Förståelse för affärsprocesser och kundkrav samt för mjukvaruutveckling och dess tekniska krav.
* Flytande i svenska och engelska.
För att vara aktuell för tjänsten bör du även ha allmän kunskap gällande Microsoft infrastruktur, Citrix, nätverk, säkerhet, Windows Server och SQL.
Har du tidigare arbetserfarenhet av större kunder och/eller arbetat operativt med drift ses detta som meriterande.
Övrig information
Placeringsort: Växjö, Stockholm, Skellefteå eller Malmö
Arbetstid: Vardagar kontorstider, med möjlighet till flex
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning
Start: Enligt överenskommelse
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Visma har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Madelene Svaleklev på telefon 0733 20 56 36 eller på
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.
Om Visma
Hos oss jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.
Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på sex orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.