OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Är du en "doer" med god simultanförmåga? Är du kommunikativ och lösningsorienterad? Perfekt, läs gärna vidare för du kan var den vi söker!
Som Säljassistent arbetar du nära våra kunder, säljare och fabriker för att säkerställa en effektiv hantering av kundens beställning. Du tillhör vår division Civil Electronics och de fabriker och kunder du samverkar med finns på flertalet platser runt om i världen.
I rollen som Säljassistent arbetar du med att ta fram enklare offertunderlag och deltar som en resurs under hela införsäljningsprocessen. Du ger kunden och säljarna support från det att ordern läggs tills att den slutligen skeppas och levereras till sin slutdestination. Löpande stödjer du kunden med svar på frågor kring bland annat kommersiella villkor och leveranstider. En viktig del av ditt arbete kommer även handla om att identifiera och etablera nya kundkontakter inom den nordiska och östeuropeiska marknaden.
Du ansvarar vidare för att marknadskommunikation i form av broschyrer och presentationsmaterial finns tillgängligt i samarbete med vår marknadsavdelning. Du stöder våra säljare med administrativa processer såsom besöks- och resebokningar, fakturahantering samt koncernrapportering.
Statistik och uppföljning av priser och leveranser med tillhörande analyser kommer att ingå i tjänsten, du kommer även att delta i den årliga budgetprocessen och i det löpande prognosarbetet. Koncernen implementerar CRM-systemet Microsoft Dynamics vilket kommer vara ett av dina viktigaste arbetsredskap tillsammans med vårt affärssystem M3.
Placeringsorten är Oskarshamn.
Kvalifikationer:
Du som söker har troligen en avslutad examen gärna med inriktning marknad, försäljning och/eller motsvarande. Kanske har du arbetslivserfarenhet av ovan beskrivna uppgifter och vill utvecklas vidare i din karriär.
Vi söker dig som har förmågan att planera, strukturera och arbeta självständigt. Vidare har du en god prioriteringsförmåga, ett kommunikativt och flexibelt arbetssätt, du leverera alltid ditt arbete med högsta kvalité.
Att vara serviceinriktad och ha ett gott kundbemötande är något som faller dig naturligt i ditt säljande arbetssätt. Du trivs att arbeta i en föränderlig miljö då en tjänst som säljassistent innebär att du har ett händelsestyrt jobb, stundom i ett högt tempo.
Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift. Du ska ha möjlighet till visst resande i tjänsten.
Du har hög datamognad och behärskar MS Office väl.
Om arbetsgivaren:
Saft-koncernen är världsledande inom forskning och utveckling samt tillverkning av högteknologiska batterier för industri-, kommunikations-, rymd- och försvarsapplikationer. Koncernen har drygt 4 000 anställda vid 14 fabriker och omsatte cirka sex miljarder kronor 2015.
Läs gärna mer på www.saftbatteries.com.
Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar vi med Telin Rekrytering & Konsult. Läs mer och sök tjänsten via www.telinrekrytering.se.
Vi arbetar löpande med urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av säkerhetsskäl.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pernilla Stahl på telefon 072-377 7455 eller e-post pernilla@telinrekrytering.se.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455