OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har en mycket stor efterfrågan på våra tjänster och söker därför en advokatsekreterare för anställning så snart som möjligt. Fokus för vår verksamhet ligger på arvsrätt, familjerätt och brottmål men även övriga områden inom humanjuridiken förekommer.
Som advokatsekreterare hos oss kommer du att ha en rad olika administrativa arbetsuppgifter såsom att svara i telefon, ta emot klienter, kontakta domstolar och myndigheter, registrera ärenden, sköta inköp till kontoret, vara advokater och jurister behjälplig i att upprätta brev och enklare skrivelser och liknande. Tjänsten är på 75% eller heltid.
Vi bedömer det som i princip nödvändigt att du har tidigare erfarenhet inom kundservice/kundtjänst av något slag. Erfarenhet genom exempelvis arbete på advokatbyrå eller tingsrätt är meriterande men inte ett krav. Kunskaper i engelska förutsätter vi att du har och ytterligare språkkunskaper är även det meriterande. I arbetet på en advokatbyrå räcker det inte med att vara en duktig sekreterare; du måste också ha ett trevligt sätt, gott omdöme och förmåga att skapa goda sociala relationer med dem du möter.
Vi vågar utlova varierande, utmanande och spännande arbetsuppgifter tillsammans med utomordentligt trevliga kollegor. Vi sitter i ljusa och moderna lokaler mycket centralt i Stockholm.
Rekryteringsprocessen sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 15 januari 2023. Ansökan ska innehålla CV, ett kortare personligt brev och andra relevanta handlingar som skickas antingen via e-post eller med vanlig post.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta advokat Josefina Säfwenberg via telefon 08 – 679 59 30 eller e-post josefina@sbadvokat.se.
Varmt välkommen med din ansökan som ställs till:
Säfwenberg & Bergh Advokatbyrå
Att: advokat Josefina Säfwenberg
Jungfrugatan 10
114 44 Stockholm
E-post: josefina@sbadvokat.se