OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Framtidenkoncernen är Göteborgs allmännytta och Sveriges största bostadskoncern. Hos oss bor var fjärde göteborgare. Våra fastigheter med över 74 000 lägenheter är värda drygt 117 miljarder kronor och vi investerar årligen flera miljarder på göteborgsmarknaden. Vi är drygt 1100 medarbetare som varje dag jobbar för att göra Göteborg bättre.
Koncernen arbetar med tre huvudområden, nyproduktion med fokus på att bygga mer till lägre kostnader, varsam renovering med fokus på att våra hyresgäster ska kunna bo kvar efter renovering samt att stärka stadens utvecklingsområden.
Förvaltnings AB Framtiden är moderbolag och i koncernen ingår Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Framtiden Byggutveckling, Egnahemsbolaget, Göteborgslokaler samt Störningsjouren. Framtidenkoncernen är en del av Göteborgs Stad.
ARBETSUPPGIFTER
De hot och risker som vårt samhälle utsätts för förändras i en allt snabbare takt och vår förmåga att hantera dessa behöver kontinuerligt ses över och utvecklas. Framtidenkoncernen behöver nu utöka och förstärka inom säkerhetsområdet och söker därför en säkerhetsadministratör.
I rollen som säkerhetsadministratör arbetar du med att stödja koncernsäkerhetschefen med ett flertal administrativa uppgifter. Du arbetar med varierande uppgifter av olika komplexitet och omfattning. För att trivas i rollen behöver du uppskatta att jobba i hela spektret av administrativa uppgifter, allt från enklare repetitiva uppgifter till de lite mer komplexa administrativa uppgifterna.
För att lyckas i rollen som säkerhetsadministratör krävs att du är metodisk, noggrann, strukturerad, är en duktig administratör, samt har en vana att arbeta såväl i grupp som enskilt. Du har hög integritet, är trygg i din roll och har stor vana av att genomföra ditt arbete med tydligt syfte och mål, för att nå resultat. Verksamheten jobbar i flera olika IT-system och för att kunna upprätthålla en god administration behöver du ha stor vana att jobba digitalt och besitta förmågan att snabbt lära dig nya system. En viktig del i ditt arbete är att sammanställa, skriva och redigera texter då du, både själv och i samverkan med andra, kommer att bereda och sammanställa underlag avseende utredningar, remisser, rapporter m.m.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:
• Planera, strukturera, systematisera och dokumentera säkerhets- och trygghetsarbetet
• Ta emot, sammanställa och strukturera information till beslutsunderlag
• Mail/telefon hantering, bevaka pågående ärenden/utredningar, delta på säkerhetsrelaterade möten
• Administrera säkerhetsområdets digitala samarbetsytor inom koncernen
• Administrerar, systemvård samt skapa rapporter avseende verksamhetens incidentsystem
I rollen ingår även att bistå verksamheten med administrativt stöd vid samhällsstörningar/kriser vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet.
I tjänsten ingår inte att administrera tekniska säkerhetssystem så som inbrottslarm, passersystem m.m.
Säkerhetsadministratören kommer att ha ett nära samarbete med koncernens säkerhetsråd där säkerhetschefer från koncernens övriga bolag ingår.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och har flerårig erfarenheter från roller där du arbetat med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter gärna inom säkerhetsområdet.
Du är van att uttrycka dig i skrift med ett korrekt och tydligt skriftspråk på svenska, har en hög IT-mognad och förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och IT-strukturer.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper där hög integritet och god samarbetsförmåga kommer bidra till att ge dig framgång i ditt arbete. Du är strukturerad och har en mycket god planeringsförmåga som visar sig genom sättet du organiserar ditt arbete och förmågan att omprioritera när det behövs.
Hos oss jobbar du nära mycket erfarna och professionella kollegor och du blir en del av ett team på Störningsjouren som jobbar för att utveckla koncernens säkerhets -och trygghetsarbete tillsammans med övriga kollegor i koncernen.
Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och bidra i arbetet med vår tids kanske största samhällsutmaning, nämligen att det inte ska finnas några särskilt utsatta områden i Göteborg 2025.
ÖVRIGT
Du är anställd på Störningsjouren men ditt uppdrag är att arbeta med hela koncernens säkerhetsadministration och rapporterar till koncernsäkerhetschefen som också finns på Störningsjouren.
Som medarbetare på Störningsjouren välkomnas du till centralt belägna lokaler ett stenkast från Liseberg. Störningsjourens 66 medarbetare arbetar med störningshantering och fastighetsjour dygnet runt, vardag som helgdag, året runt. Vårt uppdrag är att i alla delar jobba vräkningsförebyggande i enlighet med Göteborgs stads riktlinjer. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i Göteborgs bostadsmiljöer för hyresvärdar i allmännyttan, privata hyresvärdar och bostadsrättsföreningar om totalt ca 100 000 lägenheter.
Koncernen tillämpar flexibelt arbetssätt vilket innebär att du i samråd med dina uppdragsgivare kommer överens om var och hur du utför ditt uppdrag bäst.
Provanställning på sex månader.
I samband med rekryteringen kan vi komma att använda oss av tester och inför beslut om anställning kommer bakgrundskontroll att göras på slutkandidaten.
I syfte att minska smittspridning kan intervjuerna komma att genomföras som videomöten.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och annonsplatser.