Säkerhetsadministratör

Säkerhetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!

Om tjänsten
Vi söker en administratör till säkerhetsenheten som ska arbeta med säkerhetsadministration. Du är spindeln i nätet för enhetens administrativa uppgifter och uppdrag där du bidrar med ordning och struktur samt ger administrativt stöd till chef och övriga kollegor. Du driver självständigt ditt arbete och samverkar med många olika intressenter, såväl internt som externt.

Exempel på arbetsuppgifter är:
• Bakgrundskontroller
• Administrera och samordna utbildningar
• Administrera incidentrapporteringssystem
• Administrera ID-kort och ID06
• Administrera säkerhetsprojekt, skapa och sköta samarbetsytor och digitala projektplatser
• Delta i arbete med att ta fram rutiner inom alla säkerhetsområden
• Säkerhetssupport lokalt på kontoret
• Vara behjälplig i det operativa arbetet som gäller behörighetsadministration för larm och passersystem

I rollen ingår även allmänna administrativa arbetsuppgifter såsom beställningar, fakturahantering, inköp, post- och funktionsbrevlådehantering, kalendarium, bokningar m m.

Om dig
Du har ett genuint driv och intresse för administration och säkerhetsarbete och för att trivas tror vi att du som person är serviceminded och strukturerad. Vi ser att du har förmågan att hantera ett högt tempo och löpande prioritera de olika arbetsuppgifterna. Du känner dig bekväm med att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar i olika gruppkonstellationer. Du är bra på att samverka både internt och externt genom att vara lyhörd och smidig. Som person är du positiv, öppen, social och en klippa på att koordinera.

Kvalfikationer


• Minimum gymnasial utbildning
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet från en koordinerande och administrativ roll
• Meriterande med erfarenhet av systematiskt säkerhetsarbete och administration inom säkerhetsområdet
• Förmåga att kommunicera på svenska flytande, i tal och skrift
• God systemvana

Placering
Din placeringsort är Linköping, men då vi har fastigheter i hela landet kan resor ingå i tjänsten.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är 13 november.


Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Lena Nibell, tel. 010-788 62 47
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28


Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 34 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 200 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45 070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Specialfastigheter Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Besöksadress

Borggården
None

Postadress

None
LINKÖPING, 58228

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024