OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som Säkerhetsadministratör hos vår kund kommer du att dagligen vara ansvarig för att säkerställa utveckling och efterlevnad av kundens säkerhetsskyddsprocess, både internt och i kontakt med kund. Du kommer att arbeta med säkerhetsprövningar av kundens personal (säkerhetsintervjuer, hantera dokumentation i processen för säkerhetsprövning m.m.), ansvara för att säkerställa att företagets policys och rutiner kring säkerhetsarbete efterföljs samt administration kring detta. Du kommer även att vara behjälplig med att svara på frågor kring säkerhetsarbete och rutiner samt ansvara för den säkerhetsklassade dokumentationen. En typisk dag i rollen som Säkerhetsadministratör kan bestå av att hålla säkerhetsintervjuer och ansvara för den vidare kontakten med leverantör och kund, delta i att utveckla rutinmässiga beskrivningar och processer vid behov för att förbättra och förtydliga arbetsrutinerna, administration kring säkerhetsarbetet samt uppföljning i pågående processer. På en strategisk nivå är du delaktig i att driva programteamets stödprocesser och se till så att de fungerar framåt, skapa nya initiativ för att förbättra kvalitet, effektivitet och utveckling. Som en del av din introduktion kommer du att utbildas inom säkerhetshantering.
Företagspresentation
Vår kund är ett internationellt företag som huvudsakligen arbetar med konsultförmedling till sina slutkunder. De arbetar med några av landets största bolag för att förenkla konsultinköpsprocessen. Vår kund arbetar för att hitta de bästa kompetenser som marknaden har att erbjuda!
Vår kund erbjuder ett stort och härligt gäng med varierande erfarenheter som lär av varandra. De är duktiga på att fira framgångar, har en bra sammanhållning och högt i tak. Söker du en arbetsplats mitt i Stockholm city där tillit, respekt och där glada skratt värderas högt – då har du hittat rätt!
Kvalifikationer
- Minimum gymnasial utbildning, meriterande med relevant högskole-/universitetsutbildning, exempelvis inom bettendevetenskapligt ämne.
- Behärska svenska och engelska flytande, i tal och skrift.
- Minst 3-5 års arbetserfarenhet från en koordinerande och administrativ roll.
- God systemvana och behärska Office365 obehindrat.
- Meriterande är om du har jobbat med säkerhetsfrågor, rekrytering och intervjuteknik tidigare.
- Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med Säkerhetsskyddslagen.
- Meriterande är om du tidigare har erfarenhet av att läsa och tolka avtal.
Personliga egenskaper
För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är strukturerad i sättet du arbetar, du är noggrann och systematisk och tycker om när "rätt sak är på rätt plats". Du arbetar inte fram något förhastat, utan sätter kvalitet framför kvantitet. Du har förmågan att hantera ett högt tempo där du är tvungen att prioritera ditt arbete för att hinna med. Du känner dig bekväm med att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du är i kontakt med andra. Du har förmågan att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt och med ett eget starkt driv. Som person har du stark pondus och hög integritet, vilket i den här rollen är viktigt då du kommer att hantera en stor mängd säkerhetsklassad information och behöva fatta tuffa beslut.
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde och ansökan
Det här är ett konsultuppdrag på heltid och med kontorstider. Vår kund ser start för rollen i början av 2022 och uppdraget kommer att löpa på under minst ett år, med chans till direktanställning hos vår kund efter det. Du kommer till en början att vara anställd som konsult hos JobBusters och arbeta hos vår kund. Arbetet kommer att ske på plats hos den kund där säkerhetsprövningen genomförs i centrala Stockholm. Innan uppdragsstart kommer du själv att genomgå en säkerhetsprövning med bakgrundskontroller och säkerhetsintervju. Handläggningstiden för säkerhetsprövningen är 4-8 veckor. Skicka in din ansökan gärna i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!