OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag hos oss
Vi söker en kunnig och engagerad säkerhetsansvarig som vill leda Uppsalahems utveckling av det viktiga säkerhetsarbetet i bolaget. I din roll tar du ett strategiskt och operativt helhetsgrepp om Uppsalahems säkerhets- och trygghetsarbete. Du har en övergripande förståelse för hur utvecklingen av dessa frågor bidrar till både vår affär, ökad kundnöjdhet och ökat medarbetarengagemang. Du ansvarar för planering, prioritering och genomförande av både reaktivt och proaktivt arbete. Det handlar både om den upplevda tryggheten och den fysiska säkerheten i våra bostadsområden. Arbetet omfattar även personalsäkerhetsfrågor och att vara ett stöd till hela organisationen.
En del av uppdraget är att stödja Uppsalahem i det systematiska säkerhetsarbetet samt samverka med andra myndigheter, kommunen och samhället i stort.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- ta ett övergripande ansvar för Uppsalahems EST - arbete. (Effektiv Samordning för Trygghet). Samverka med övriga parter inom samarbetet, utveckla och implementera arbetet inom Uppsalahem, analysera underlag och ha en helhetsbild av Uppsalahems samlade trygghetsskapande insatser.
- ansvara för och utveckla trygghetsskapande verktyg som exempelvis kamerabevakning, sensorer med mera.
- vara ett stöd ute på distrikten vid hot, våld och brand. Stötta berörda chefer med information, handlingsplaner etc.
- ansvara för processer/rutiner avseende SBA, säkerställa utbildning för medarbetare med mera.
- utveckla processer/rutiner avseende säkerhet, brand, hot och våld.
- ansvara för Uppsalahems avtal med externa leverantörer i frågor som rör jour, brand, larm och liknande.
- upprätthålla kontakten med Uppsala kommun i säkerhetsfrågor.
- i händelse av kris stötta berörd avdelning och ansvara för dokumentation av händelseförloppet.
- säkerställa att relevant lagstiftning efterlevs.
- ansvara för risk- och sårbarhetsanalyser samt åtgärdsplaner.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
- en högskole-/universitetsutbildning inom relevant område såsom fastighet, teknik, ekonomi eller liknande. Alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
- minst tre års erfarenhet av arbete med säkerhetsfrågor såsom krishantering, kameraövervakning, skalskydd, risk- och sårbarhetsanalyser eller liknade.
- goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- B-körkort
Önskvärt
Vi ser gärna att du har en bakgrund som polis eller militär och att du har erfarenhet av krishantering, risk- och sårbarhetsanalyser samt kunskap om säkerhetsjuridik. Har du dessutom erfarenhet av att jobba processutvecklande med samordningsansvar är det meriterande. Erfarenhet av att ha jobbat inom fastighetsbranschen är även det ett plus.
Personliga egenskaper
Vi sätter stor vikt vid din personliga mognad, integritet och omdöme. Du är självgående, strukturerad och drivande och du gillar att arbeta mål- och resultatinriktat. Du har en god förmåga att se verksamhetens helhet och du kan identifiera utvecklingsmöjligheter i organisationen. Som person tänker du affärsmässigt och strategiskt. Du har en god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på ett tydligt sätt och du är bra på att inspirera medarbetare i organisationen till engagemang i trygghetsfrågor
Vi på Uppsalahem
Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora och små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare, gamers och hemmaodlare. Hos oss får du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas. Vi är stolta över att vara en del av en öppen och inkluderande arbetsplats där olikheter skapar framgång.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss blir du en del av ett starkt team med fantastiska kollegor. Uppsalahem står inför flera spännande utmaningar. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete och ett modernt ledarskap. Att livet i sin helhet ska gå ihop är en självklarhet och för oss är det viktigt att du ska hitta en balans mellan arbete och fritid. Dessutom erbjuder vi attraktiva personalförmåner.
Övrigt
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08.00 -17.00
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Start Omgående
Nyfiken?
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Hållbarhetschef Anna Freiholtz, anna.freiholtz@uppsalahem.se eller HR Generalist Hanna Sjöberg, hanna.sjoberg@uppsalahem.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Då vi går mot julhelger kan vi ha längre svarstider än normalt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdagen är 2022-01-18.