Säkerhetshandläggare

Arbetsbeskrivning

Enköping förenar småstadens charm, trygghet och livskvalitet med närheten till storstadens puls. Det strategiska läget i Mälardalen gör kommunen till en attraktiv plats att bo, verka och leva i. Enköping är en av landets snabbast växande städer och vi är drygt 40 000 invånare. Välkommen till Enköping - Sveriges närmaste stad!



Samhällsbyggnadsförvaltningen består av gatuavdelningen, fastighetsavdelningen, parkkontoret, planavdelningen, mark- och projektavdelningen, vatten och avfall, ekonomi och administration, städservice, måltidsservice och utveckling och kommunikation. På förvaltningen jobbar ca 280 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna. Vi har gemensamma aktiviteter och friskvård på arbetstid som skapar en kamratlig stämning på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en väl fungerande vardag för enköpingsborna.

ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsavdelningen är en enhet inom samhällsbyggnadsförvaltningen som har till uppgift att förvalta och sköta om kommunens lokaler för undervisning, barnomsorg, äldreomsorg, idrott och mycket mer. Totalt omfattar fastighetsbeståndet cirka 200 byggnader. Årsomsättningen är ca 230 mkr samt en investeringsvolym på ca 186 miljoner kr/år Fastighetsavdelningen består av 3 enheter: projekt; förvaltning och drift. Totalt jobbar 28 medarbetare inom fastighetsavdelningen

Som medarbetare i samhällsbyggnadsförvaltningen är det viktigt att du delar våra värderingar. Våra ledord är engagemang, serviceanda och allas lika värde. På vår avdelning är dialog och kommunikation också mycket viktigt.


Dina arbetsuppgifter:
Som säkerhetshandläggare kommer dina främsta arbetsuppgifter bestå av:
• Att medverka vid budgetarbete i förvaltarenheten
• Att hjälpa till som beställare/samordnare för samhällsbyggnadsförvaltningen avdelningar
• Att vara ansvarig för finansieringsfrågor angående säkerhetssystem
• Att underhållsplanera förvaltade fastigheters säkerhetssystem
• Att hjälpa till med förvaltningens SBA arbete
• Att ansvara för lås- och larmsystem (passersystem) och vara förvaltningens kontaktperson
• Att planera/projektera säkerhetsfrågor vid ny- om- och tillbyggnadsprojekt samt vara kravställare i upphandlingar
• Att besiktiga säkerhetsdelar vid entreprenader
• Att samarbeta med förvaltningens övriga funktioner rörande säkerhetsfrågor
• Att ansvara för utbildning, information och riskanalys avseende förebyggande arbete för skador och olyckor på fastigheterna.
• Att vara kravställare och rådgivare för säkerhetshöjande åtgärder


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning riskhantering, säkerhet och ekonomi eller relevant yrkeserfarenhet, samt god kunskap om lås- och larm. Du bör ha säkerhetschefsutbildning eller annan relevant utbildning och kunskaper i LOU, LSO.
Du ska trivas med att arbeta strategiskt och långsiktigt med säkerhetsfrågor.
Du har lätt för att samarbeta, knyta kontakter och skapa förtroende. Du har också förmågan att vara lyhörd för kundernas förändringsbehov och kunna erbjuda bra underlag för kundens och förvaltningens beslut. För att lyckas i denna befattning krävs att du är handlingskraftig, resultatorienterad, ordningssam och gillar såväl ekonomiska som tekniska frågor. En förutsättning är också att du har social kompetens och god kommunikativ förmåga i tal och skrift.


Körkort B fordras och tillgång till egen bil krävs.

Sammanfattning

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024