OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen arbetar du tillsammans med kommunens säkerhetschef med att fortsätta utvecklingen av kommunens strategiska säkerhetsarbete. Tillsammans jobbar ni med att samordna arbetet med kommunens krisberedskap, säkerhets- och försäkringsfrågor.
Rollen som säkerhetshandläggare är varierande och såväl interna som externa kontakter sker dagligen. Arbetet kräver att du snabbt kan anpassa dig till nya situationer och hantera dem på ett självständigt sätt.
Kvalifikationer
Du har för arbetsuppgiften en relevant utbildning eller erfarenhet. Det är meriterande om du har god sakkunskap inom något av arbetsområderna. Du har en väl utvecklad förmåga att bygga relationer och samarbeta. Du ska kunna driva och utveckla ditt arbete självständigt, men också leda och delta i olika arbetsgrupper. Då det i rollen ständigt inträffar saker bör du ha en god förmåga att hantera många ärenden och händelser samtidigt och självständigt kunna prioritera vilka arbetsuppgifter som är viktigast. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Personlig mognad och vilja att utvecklas och söka lösningar är egenskaper som värdesätts.
För tjänsten krävs B körkort.
Då du i tjänsten också är ersättare till säkerhetsskyddschefen krävs det att du är svensk medborgare. Registerkontroll kommer att genomföras innan anställning.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.