OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
Diarienummer ÅM-A 2014/0693
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Din viktiga vardag
Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där alla hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Säkerhetshandläggaren är underställd säkerhetschefen och ska arbeta med myndighetens strategiska och operativa säkerhetsarbete. Arbetet omfattas av att utarbeta riktlinjer, samordning, utbildning och riskhantering av verksamhet inom hela säkerhetsområdet. Som säkerhetshandläggare arbeta du också med att operativt stödja säkerhetsarbetet vid landets alla åklagarkammare. Tyngdpunkten ligger där på personsäkerhetsuppgifter såsom hot- och våldssituationer mot egen personal. Åklagarmyndigheten finns på cirka 30 platser i landet. Vissa resor samt jourtjänst ingår som en del i arbetsuppgifterna. Arbetsplatsen är på Riksåklagarens kansli, Stockholm.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har bred kompetens inom hela säkerhetsområdet. För tjänsten ställer vi krav på gymnasieexamen och flerårig erfarenhet av arbete med strategiskt säkerhetsarbete, gärna inom myndighetsvärlden. Specialistkompetens inom fysisk säkerhet eller riskhantering är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av strategiskt och operativt säkerhetsarbete inom rättsväsendet samt en eftergymnasial säkerhetsutbildning.
Personliga egenskaper som efterfrågas är mycket god samarbetsförmåga, omdömesgill och att du kan arbeta under pressade situationer. Som person är du mycket ordningsam, duktig på administration och van vid självständigt arbete. Tjänsten innebär även att informera och utbilda medarbetare i säkerhet varför det ställs krav på god pedagogisk förmåga samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Arbetspsykologiska tester kan komma att genomföras.
Tjänsten som säkerhetshandläggare är säkerhetsklassad och ställer krav på svenskt medborgarskap. Bakgrundkontroll och registerkontroll kommer att ske.
Vi tillämpar provanställning i 6 månader.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67