OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.
Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se
Lerums kommun äger och förvaltar ca 200 000 m² lokalarea uppdelat på knappt 200 fastigheter. Huvuddelen av vårt fastighetsbestånd består av skolhus, vård-, förvaltnings- och fritidsfastigheter. Vi hyr dessutom in ca 28 000 m² från externa fastighetsägare. Kommunens verksamhetslokalers uppdrag är att tillhandahålla lokaler för kommunens verksamheter samt förvalta och utveckla kommunens fastigheter.
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som säkerhetsingenjör på kommunens verksamhetslokaler arbetar du företrädesvis inom området egendomsskydd och personsäkerhet. Dina främsta uppdrag är kontroll och samordning av brand-, utrymnings-, inbrotts- och kombilarm.
Du ansvarar för att planera och genomföra systematiska och regelbundna kontroller och felsökningar. Du ansvarar för att upprätta underlag för dokumentation, inventera säkerhetsteknik, genomföra säkerhetsanalyser.
Du ska arbeta med budget, budgetuppföljning, granskning av fakturor och beställningar samt till viss del deltaga och/eller ansvara för upphandling inom egendomsskydd.
I rollen ingår det att ha en stor mängd kontakter med hyresgäster, myndigheter och entreprenörer detta med det övergripande syftet att arbeta för att våra hyresgäster är nöjda med oss som fastighetsägare.
Som säkerhetsingenjör är du även systemansvarig för vårt överordnande brandlarmsystem samt för vårt system för SBA. Du ska arbeta med att underhålla och utveckla dessa system. Du kommer även delta i utvecklingsarbetet av vårt överordnande kombilarmsystem.
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet inom egendomsskydd.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har utbildning som t.ex. säkerhetsingenjör, brandprojektör, brandingenjör, larmingenjör, eller annan relevant utbildning.
Du har tidigare arbetat med brandskyddsfrågor och systematiskt brandskyddsarbete. Du har kunskap inom riskanalyser, handlingsplaner, projektering och besiktning av säkerhetssystem.
God kunskap om byggprocessen och förmåga att läsa och granska handlingar och ritningar för säkerhetsinstallationer i byggprojekt.
Erfarenhet av arbete med standarder inom säkerhetsområdet, t.ex. ISO 31000
Allmän kännedom om passersystem, låssystem och sprinkler.
Du ska ha god datorvana.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef drift och förvaltning Cristoffer Hjert
0302-522030