OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsenheten ingår i verksamhetsservice och är ett verksamhetsområde under Sektor samhällsbyggnad. Vi äger och förvaltar ca 200 fastigheter i varierande storlek och ålder från
1950-tals hus till helt nyproducerade.
För mer information besök gärna www.lerum.se
ARBETSUPPGIFTER
Det vardagliga arbetet omfattar främst att som brandsakkunnig medverka vid byggprojekt samt vid drift och förvaltning av kommunens fastigheter för att säkerställa att det byggnadstekniska brandskyddet uppfyller lagstiftningens krav.
Tjänsten handlar även om att upprätthålla och ta fram brandskyddsdokumentation och brandskyddslösningar för olika typer av byggnader, allt från komplexa anläggningar (Vk5) till enklare fastigheter.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden är bland annat:
Delta vid projektering enligt förenklad dimensionering. Förstå och beställa projektering med analytisk dimensionering. Ansvara för din tekniska del i respektive uppdrag (byggnation) gentemot verksamheten och projektledaren.
Du skall driva utredningar och projekt.
Du skall också delta i utvecklingsarbetet av fastighetsdatasystemet. Du kommer att ha en stor mängd kontakter med hyresgäster, myndigheter och entreprenörer.
Du kommer att ha ett visst budgetansvar och arbeta med budgetuppföljning, granskning av fakturor och beställa nödvändiga åtgärder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant tekniks utbildning som brandingenjör eller brandprojektör alternativt ingenjörsexamen med påbyggnad av adekvat utbildning inom området med några år väl dokumenterad arbetslivserfarenhet .
För rollen som säkerhetsingenjör med inriktning brand tror vi att du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom organisatoriskt- och byggnadstekniskt brandskydd. Meriterande är tidigare arbete med brandsäkerhetsfrågor inom fastighet-, bygg- eller annan likvärdig verksamhet, samt erfarenheter av utbildnings- och övningsverksamhet, juridik och strategiskt utvecklingsarbete.
Du har grundläggande kunskaper om lagstiftning, regelverk och standarder gällande byggnadsverksamhet (BBR, PBL med mera.)
Krav, Körkort. B.
Du bör ha god datorvana och god förmåga att lära/förstå olika typer av IT-system. I det vardagliga arbetet använda fastighetsdatasystemet för dokumentation, planering av åtgärder, redovisning och analys av fastigheternas värme-, el- och vattenförbrukning.
Vidare har du god samarbetsförmåga, är självgående i ditt arbete samt leder, engagerar och coachar verksamheterna i frågor om brandskydd.
ÖVRIGT
Inom Lerums kommun arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef drift och förvaltning Cristoffer Hjert
0302-522030