OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm eller enligt överenskommelse
- Uppdragslängd: Ca. 8 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50-100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Verksamheten söker en säkerhetskoordinator för att bevaka och hantera frågor som rör säkerhets- och tillståndsfrågor inom projektet som helhet, och i de olika delprojekten.
Som säkerhetskoordinator bevakar och hanterar du frågor som rör säkerhet och godkännande i projektet. Exempel på arbetsuppgifter:
- Koordinera riskhanteringsprocessen för projektet.
- Se till att säkerhetsarbetet följer CSM-RA, TSD:er och nationella krav samt övriga regler och lagar som är tillämpliga för projektet.Arbeta enligt RAMS (EN50126) samt verifiera RAMS-processen mellan de olika faserna för säkerhetsarbetet.
- Framtagning av säkerhetsplan för verksamhetens säkerhetsarbete och därefter förvalta, uppdatera och se till att den följs.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Hög generalistkompetens, eller mycket hög kompetens inom det specifika området. Måste ha förståelse för organisatoriska behov och affärsmässiga utmaningar.
- Har minst 5-10 års erfarenhet som konsult inom området. Är en förebild för andra konsulter på lägre nivå och har befunnit sig på nivå 2 under minst 3 år.
- Har deltagit i stora/komplexa uppdrag hos verksamheten eller annan järnvägsoperatör inom olika områden och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet.
- Hög arbetskapacitet och förmåga att på kort tid sätta sig in i komplexa frågeställningar inom järnvägsbranschen.
- Kan ta huvudansvar vid delleveranser i större projekt och är van vid rapportering. Mycket stor självständighet krävs.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström