OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Säkerhetsrådgivare med lokalförsörjningsperspektiv
Beskrivning av uppdraget
Vi skapar och utvecklar formerna för hur vår lokalförsörjning ska ske på myndigheten och ett stöd som ska nå ut till våra 32 kontor.
Som lokalförsörjare arbetar du med lokal och central behovsinventering, strategisk och operativ planering samt uppföljning av våra leveranser i nära dialog med leverantörer, fastighetsägare och mottagare.
Tjänsten är placerad i Malmö på infrastrukturenheten, som består av 11 medarbetare och en chef. På enheten förekommer uppgifter såsom säkerhetsstöd och drift av myndighetens kontor.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att du samverkar internt med enhetens olika funktioner och med övriga avdelningar för att säkerställa en säker drift av vårt lokala infrastrukturarbete såsom drift av lokaler, inredning och säkerhetsstöd. Vår lokalförsörjning sker i samverkan med Skatteverket, vars medarbetare utför det praktiska arbetet. Du följer upp externa leverantörers leveranser och för en dialog med Skatteverket inom ramen för tjänstesamverkan. Tillsammans med enheten planerar du och genomför en central uppföljning av leveransen inom ditt ansvarsområde och följer upp avtalens lämplighet, lokala och centrala behov. Du säkerställer att dessa omhändertas på bästa sätt i samverkan med Skatteverket där du även ingår som kravställare. För att lyckas med uppgiften behöver du vara trygg i dialogen med andra och få till stånd ändringar i god dialog och ha förmåga att både förvalta och vidareutveckla dina och enhetens uppgifter.
Vidare deltar du i säkerhetsrelaterade frågor kopplat till lokalerna. I samarbete med säkerhetsfunktionen kan också inpasseringsfrågor och säkerhetsskyddsfrågor förekomma.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har en
- akademisk utbildning från högskola eller universitet om minst 180hp/120 p inom fastighetsområdet, eller annan likvärdig utbildning.
- Flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom staten. Du ska ha haft en operativ roll inför och under lokalprojekt, gärna som projektledare, och ha haft en operativ roll i hyreskontraktsförhandlingar.
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass.
Du har personliga egenskaper som innebär att du har ett gott omdöme och ett systematiskt arbetssätt där du är noggrann och kan omsätta analyser i praktisk åtgärd. Du driver ditt arbete framåt, tar initiativ och ansvar. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Vidare är du en god kommunikatör som anpassar ditt språk till mottagaren. Du har även god slutledningsförmåga.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete, t ex deltagande i risk- och sårbarhetsanalyser och säkerhetsskyddsanalyser kopplat till lokaler med särskilda tillträdeskrav mm.
Det är också meriterande om du har arbetslivserfarenhet av inköp- och upphandlingsarbete samt avtalsuppföljning.
Information om oss och jobbet
Resor ingår i jobbet. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
Ett jobb som räknas, för andra och för dig!
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13