OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholms kyrkogårdsförvaltning är huvudman för begravningsverksamheten i Stockholm. Kyrkogårdsförvaltningen bedriver begravnings- och serviceverksamhet med högt ställda etiska krav och ansvarar för 11 begravningsplatser, 13 kapell och 2 krematorier med stora kulturhistoriska värden.
.
Vi är en av Stockholms Stad mindre förvaltningar som jobbar tätt tillsammans för att driva och hantera förvaltningens samtliga frågor.
Nu söker vi en erfaren säkerhetssamordnare till oss.
Ditt uppdrag
Som säkerhetssamordnare har du ett övergripande ansvar för säkerhetsfrågor i organisationen. Du arbetar såväl operativt som strategiskt och stöttar samtliga verksamheter inom Kyrkogårdsförvaltningen i säkerhetsrelaterade frågor. I rollen ingår utrednings- och analysarbete som innebär en del sammanställningar och tjänsteutlåtande i skrift.
I arbetsuppgifter ingår även att:
- Leda, och rapportera genomförda riskanalyser för den samlade verksamheten
- Agera samordnande funktion vid krishantering
- Vara specialiststöd inom säkerhetsfrågor till verksamheten
- Ansvara för krisberedskap, säkerhetsskydd och personsäkerhet
- Planera och leda nätverk inom säkerhet med både interna och externa parter
- Hålla i utbildningar, workshops och agera förvaltningens representant i olika nätverk.
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av framgångsrikt trygghets- och säkerhetsarbete. Ansvarsområdet i tjänsten är brett vilket gör att du ibland snabbt behöver växla fokus beroende på sammanhang. En nyckel för att lyckas med uppdraget är att du har lätt för att samverka i olika sammanhang och på olika nivåer samt att du har ett intresse och vilja av att stötta och hjälpa andra och att hitta lösningar. Du förstår vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation och trivs med det.
Vi söker dig som har:
- en utbildning som diplomerad säkerhetssamordnare, säkerhetskoordinator eller likvärdig utbildning alternativt motsvarande på annat sätt förvärvad kunskap genom arbetslivserfarenhet
- erfarenhet av säkerhetsarbete som innefattat liknande arbetsuppgifter som ingår i denna roll
- god kunskap om lagar, bestämmelser och standarder inom trygghets- och säkerhetsområdet
- goda datorkunskaper och vana att arbeta i Officepaketet
- god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
- vana att jobba i olika säkerhetstekniska system
- kunskap om olika larm och passersystem
- arbetat i incidentrapporteringssystem, ledningssystem och krisledningssystem
Ditt arbetssätt kännetecknas av tydligt självledarskap. Du driver arbetet framåt på ett strukturerat och genomtänkt sätt med god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Vi erbjuder dig
- Stimulerande arbetsuppgifter och brett nätverk inom Stockholm stad
- En förvaltning med flera olika verksamhetsområden
- En bra arbetsmiljö med en positiv anda
- Goda kompetensutvecklingsmöjligheter
Övrigt
Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställningen kan komma bli placerad i säkerhetsklass. Det innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Det kan även komma att ingå personprofils- och färdighetstester. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.