OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!
Är du vår nya säkerhetssamordnare?
Specialfastigheter är marknadsledande inom säkerhetsfastigheter och säkerhet är därför en av våra mest prioriterade frågor. Vi delar in arbetet i fyra områden: personsäkerhet, driftsäkerhet, fysisk säkerhet och informationssäkerhet. Säkerhetsenheten, där denna roll är placerad, har det övergripande ansvaret för säkerhetsarbetet på Specialfastigheter. I rollen som säkerhetssamordnare kommer du få möjligheten att arbete med många delar inom Specialfastigheters verksamhets- och säkerhetsskydd där merparten av arbetsuppgifterna ligger inom området fysisk säkerhet.
Rollen innebär främst ett operativt arbete inom de olika områdena med mycket samverkan, både internt och externt. Eftersom det är en nyinrättad roll finns det stora möjligheter att påverka rollens utveckling tillsammans med säkerhetschefen.
Arbetsuppgifter
Kravställa, stödja och följa upp arbetet med fysisk säkerhet
Stöd och rådgivning i byggprojekt
Förvaltning och underhåll av säkerhetssystem (larm och passersystem)
Handläggning och uppföljning av incidenter
Genomföra och följa upp det systematiska brandskyddsarbetet (SBA)
Analysarbete
Ta fram utbildningsmaterial och hålla utbildningar inom säkerhetsområdet
Framtagande och revidering av instruktioner och riktlinjer
I övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten
Vem är du?
Vi söker dig:
som har en eftergymnasial utbildning inom säkerhet alternativt motsvarande kunskaper förvärvade i yrkeslivet.
med minst 3 års erfarenhet av arbete inom området fysisk säkerhet
som har god kunskap om mekaniska och tekniska inbrottsskydd
som har god kunskap om tekniska säkerhetssystem
med förmåga att leda och samordna mindre uppdrag och arbetsuppgifter
som behärskar svenska i tal och skrift
Vi ser även gärna att du har:
tidigare erfarenhet av att jobba som säkerhetssamordnare
erfarenhet från verksamhet med höga säkerhetskrav
erfarenhet av att hålla utbildningar
För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du är självgående i ditt arbete och att du tar ansvar för dina uppgifter samtidigt som du har en god förmåga att skapa relationer och samarbeta med andra. Som person är du öppen, social och kan arbeta med flera uppgifter parallellt.
Placering
Din placeringsort är Stockholm alternativt Linköping men då vi har fastigheter i hela landet ingår resor i tjänsten.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är 14 aug.
I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetskänslig verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetsprövningssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Lena Nibell, tel. 010-788 62 47
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 34 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 180 medarbetare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03