Säkerhetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborg är en snabbt växande stad. Vi är nu över 136 000 invånare. Staden kännetecknas av nytänkande, goda kommunikationer, en livlig handel och ett blandat näringsliv.
Stadsledningsförvaltningen är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka och därigenom skapar vi arbetsglädje.

Enheten trygghet och säkerhet är en del av avdelningen strategisk samhällsutveckling, tillsammans med enheterna för mark och exploatering, strategisk planering och infrastrukturplanering. Avdelningen består av 36 personer. Enheten för trygghet och säkerhet har uppdraget att leda, utveckla och samordna strategiska frågor inom områdena kommunal krishantering, riskhantering, brottsförebyggande, riskfinansiering samt informationssäkerhet. Enheten har fokus mot stadens verksamheter och bolag samtidigt som mycket arbete sker i samverkan med andra kommuner, myndigheter och samhället i övrigt.
Vi arbetar med verksamheternas kontinuitet – målet är att Helsingborgs stad ska ha förmåga att leverera viktig samhällservice oavsett små eller stora händelser. Stor vikt läggs på att arbeta systematiskt med enhetens uppdrag.
Avdelningen för strategisk utveckling har under det senaste året sett över sin organisation. För enheten trygghet och säkerhet har vi tagit extern hjälp för att hitta vår framtida arbetsform.
Utifrån det arbetet söker vi nu en chef till enheten och två medarbetare.




ARBETSUPPGIFTER
Som säkerhetssamordnare arbetar du med Helsingborgs stads övergripande krisberedskapsplanering och riskhantering. Ditt huvudansvar är att implementera systematiskt säkerhetstänk i organisationen. Tjänsten är placerad på stadsledningsförvaltningen och enheten för Trygghet och säkerhet och närmsta chef är säkerhetschefen. Du kommer att vara drivande i arbetet som bedrivs för att kommunen ska ha en väl fungerande krisorganisation. Du ska stötta kommunens förvaltningar i deras arbete med risk- och sårbarhetsanalyser, handlingsplaner och krisövningar. Du kommer att vara ansvarig för planering och uppföljning av kommunens samlade säkerhetsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot säkerhet, risk och krishantering. God kunskap i kommunal verksamhet och politiskt styrd organisation samt goda kunskaper gällande systematiskt säkerhetsarbete.
Som person är du analytisk har god kommunikativ förmåga samt förmåga att lyssna in, men också förmåga att leda och styra. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av upphandling av specialister och konsulter.


ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis AB. Du kan även skicka intresseanmälan till emma.wittlock@se.experis.com

Vi arbetar med urval löpande och ser gärna att du skickar din ansökan snarast.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

HR-avdelningen
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


Säkerhets- och brandskyddskoordinator

Säkerhets- och brandskyddskoordinator

27 november 2024

Säkerhetssamordnare

Säkerhetssamordnare

26 november 2024

26 november 2024