OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunerna Arvika, Eda och Säffle har genom avtal en gemensam ledning av räddningstjänsten. Kommunerna samverkar även inom orådet kommunal krishantering genom en gemensam säkerhetssamordning placerad på räddningstjänsten i Arvika.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består bland annat av att planera och förbereda för kommunal krishantering genom arbete med risk- och sårbarhetsanalyser, krisledningsplaner och handlingsplaner för kriser och störningar. Du kommer att ansvara för att samordna den kommunala krisberedskapen med samverkande organisationer och berörda grannkommuner genom att delta i arbete med krishanteringsråd och riskgrupper mm. Du kommer även att planera och genomföra utbildning och övning i krishantering samt ha en viktig roll i lärandet av inträffade olyckor och kriser.
Arbetet utförs tillsammans med de två övriga säkerhetssamordnarna, övrig personal på räddningstjänsten samt arbetsgrupper i kommunerna.
Arvika kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen.
Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har antingen adekvat eftergymnasial utbildning som innehåller kunskaper för arbete inom det svenska krishanteringssystemet eller erfarenhet av arbete inom krishanteringssystemet och/eller erfarenhet inom området risk- och sårbarhetsanalys.
Tidigare arbete inom risk-, säkerhets- och trygghetsområdet är meriterande, liksom tidigare arbete som gett inblick i kommunal organisation och beslutsprocesser.
God samarbetsförmåga, förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt B-körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Räddningschef Mattias Larsson
0570-826 28