Säkerhetssamordnare

Säkerhetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av oss och bidra positivt till vårt arbetsklimat, vara med och fortsatt utveckla fastighetsavdelningen och till att skapa ett tryggare campus?

Fastighetsavdelningen ansvarar för att tillgodose högskolans långsiktiga lokalbehov, för funktionella miljöer på campusområdet och för lärosätets säkerhetsfrågor.

Nu har vi inrättat en ny tjänst och söker dig som vill jobba med säkerhetsfrågorna.

Fastighetsavdelningen består för närvarande av ett team på åtta medarbetare som utgörs av vaktmästare, produktionstekniker, administratör, teamledare och fastighetschef. Avdelningen är en del av högskolegemensamt stöd.  

Högskolegemensamt stöd är högskolans övergripande administration och service som hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. Vi hanterar frågor inom fastighetsservice, HR, ekonomi, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring. Stödverksamheten tillhandahåller bland annat ett strategiskt, operativt och administrativt stöd till högskolestyrelsen, högskolans ledning och kärnverksamheten

Arbetsuppgifter
Som säkerhetssamordnare på Högskolan Kristianstad ansvarar, utvecklar och samordnar du campusövergripande säkerhetsfrågor såsom brandskyddsfrågor, fysisk säkerhet, tillbudshantering, hot och våld, bevakning, kemikaliehantering, laboratoriesäkerhet och biosäkerhet. Du kommer att ha en viktig roll för att skapa ett tryggare campus för både studenter och anställda.

I din tjänst kommer du även att få driva mindre projekt kopplat till lokalförsörjning, samt vid behov biträda fastighetschefen vid hans frånvaro. I ditt arbete samarbetar du med fastighetsägare, avdelningschefer och skyddsombud i första hand. Eftersom detta är en nyinrättad tjänst kommer det att finnas stor möjlighet för dig att själv påverka och utforma tjänstens innehåll.

 

Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom säkerhet, samhällsvetenskap, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har god kunskap och erfarenhet av gällande lagstiftning och regelverk inom ansvarsområden som berör campusövergripande säkerhetsfrågor. Det är meriterande om du har certifiering inom säkerhetsområdet. Teknisk kunskap och erfarenhet av larm- och passagesystem, erfarenhet av tillämpning av Lagen om offentlig upphandling (LOU) eller erfarenhet av arbete med fysisk arbetsmiljö är även det meriterande. Dina datorkunskaper är goda och du hanterar Officepaketet. Du kan kommunicera väl både muntligt och skriftligt på svenska och det är meriterande med engelska. Körkort är ett krav.

Du är bra på att analysera och presentera resultat på ett professionellt sätt. I ditt arbete är du självgående, förändringsbenägen, har lätt för att samarbeta och inger förtroende. Du är analytisk och strategisk i ditt tänkande.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter.

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju. I dessa tider kommer vi att ha första intervjun digitalt.

Sista ansökningsdag är 2020-06-07.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Universitetsadjunkt i medie- och kommunikationsvetenskap

Universitetsadjunkt i medie- och kommunikationsvetenskap

30 september 2024

26 september 2024