OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210759
Arbetsuppgifter.
I uppdraget som säkerhetsamordnare arbetar du aktivt med planering, framtagande och uppföljning av förvaltningens samlade säkerhetsarbete. Ditt huvudansvar är att säkerställa ett systematiskt säkerhetstänk och kontinuerligt arbete inom fysisk säkerhet för hela förvaltningen. Exempel på detta är att arbeta förebyggande med inbrott, bränder och sabotage. Säkerställa att vi har rätt skydd, drift och skötsel av larm, brandlarm, passagesystem och/eller annan relaterad teknisk utrustning samt hantera försäkringsfrågor vid skador.
Du kommer även vara förvaltningens SBA-samordnare. Som SBA-samordnare så kommer du ha hand om det förvaltningsövergripande arbetet gällande SBA.
Arbetet är brett och komplext, så din förmåga att organisera och strukturera kommer att vara viktig. Du är drivande och din roll som säkerhetssamordnare är betydelsefull i enhetens arbete med att vara ett stöd, ge god service och för en säker och effektiv verksamhet. Detta gör du genom ett nära samarbete med våra lokalsamordnare och beredskapssamordnare. Som säkerhetssamordnare arbetar du mycket genom nätverk och i samverkansgrupper, både inom och utanför organisationen
Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inom områden som kan vara relevanta för tjänsten alternativt utbildningar inom säkerhetsområdet som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Det är meriterande om du har erfarenhet av säkerhetsarbete inom kommunalverksamhet. Har du dessutom verksamhetserfarenhet inom LSS och SOL är detta ett plus .
Det är viktigt att du har ett genuint och moget servicetänk, organisatorisk förståelse, samt att du drivs av att hjälpa organisationen att utvecklas. Vidare är det av vikt att du kan prioritera vad som är viktigt och vad som ger resultat. Du har ett ekonomiskt sinnelag och förvaltar det förtroende det innebär att arbeta inom offentlig förvaltning.
Du tar ansvar för och driver ärenden, hittar lösningar på utmaningar som dyker upp och triggas av att hitta lösningar på de utmaningar som du ställs inför. Du är bekväm med att vara en tydlig beställare och är en duktig förhandlare samtidigt som du har lätt för att samarbeta och är ödmjuk. Du är kommunikativt skicklig, inte minst då du kommer att ha kontakt med flera olika intressenter och aktörer såväl inom som utanför Malmö stads organisation. Vidare har du förstått vikten av återkoppling och uppföljning.
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort manuell växellåda är ett krav.
Meriterande om du har erfarenhet av arbetsmiljöarbete, LOU, bygglagstiftning (BBR), lagen om skydd mot olyckor (LSO) samt försäkringskunskap.
Om arbetsplatsen
Lokal och IT-enheten på funktionsstödsförvaltningen är en hårt arbetande enhet bestående av sju glada medarbetare. Arbetsgruppen har ett högt servicetänk i kombination med glädje och omtanke för varandra. Vi erbjuder omväxlande och stimulerade arbetsuppgifter i en professionell arbetsgrupp som alltid har nära till skratt. Enheten är placerad i centrala Malmö med goda pendlingsmöjligheter.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform:Vikariat till och med 20220731
Omfattning: 100 %
Antal tjänster: 1
Tillträde: 20210501
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och välkomnar därför din ansökan så fort som möjligt.
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98