OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om jobbet
Enheten för trygghet och samhällsskydd arbetar med frågor som rör krisberedskap, säkerhetsskydd, verksamhetskydd och samhällstrygghet.
Du kommer i din roll som säkerhetssamordnare att handlägga och planera för kommunens verksamhet avseende krisberedskap och höjd beredskap. Du kommer arbeta tillsammans med dina kollegor i andra verksamheter för att tillsammans nå bästa möjliga resultat.
Arbetsuppgifter
Tjänsten som säkerhetssamordnare innehåller såväl strategiskt som operativt arbete. I rollen jobbar du nära säkerhetschefen och du förväntas kunna hantera både långsiktigt planeringsarbete och även agera i stunden när det behövs. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:
- Upprätta och ge förslag till kommunal risk- och sårbarhetsanalys samt krisledningsplan.
- Delta i regionala och delregionala nätverk och arbetsprocesser.
- Informera verksamheter om förändringar i det nationella krishanteringssystemet.
- Biträda kommunens förvaltningar och företag med lokal krisplanering.
- Rapportera till länsstyrelsen och planera kommunens arbete med geografiskt områdesansvar.
I ditt arbete kommer du ha en hög grad av samverkan med dina kollegor i enheten för att stödja enhetens samlade uppdrag.
Vem söker vi?
- Du kan ta egna initiativ och skapa relationer och samarbeta med olika typer av människor i olika sammanhang.
- Du är uthållig och strukturerad.
- Du är lojal, tydlig och prestigelös i ditt arbetssätt för att väga in olika perspektiv i en helhet.
- Du har personlig mognad, strategiskt tänk och integritet för att lyckas i rollen.
Kvalifikationer
Du har:
- Eftergymnasial utbildning avseende krishantering eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Stor förståelse för kommunens verksamheters uppdrag och förutsättningar.
- En god analytisk förmåga och är utmärkt på att ta till dig information och återge den.
- En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Övrigt
I denna rekrytering kommer mycket stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten är säkerhetsklassad och en godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning.
Villkor
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078