OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig med utbildning eller erfarenhet inom det svenska krishanteringssystemet. I detta jobb arbetar du brett med riskanalys och kontinuitetshantering inom den Administrativa avdelningen till Kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vill du arbeta med detta samtidigt som du vill arbeta för invånarna i kommunen hoppas vi att du söker idag! Vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Kommunledningsförvaltningen är en arbetsplats för många människor, som i sin tur arbetar i verksamheter där ni möter Kristinehamns invånare. De har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut och består idag av avdelningarna: Administration, kansli, ekonomi, personal, IT och planering. Tillsammans leder och samordnar de kommunens arbete.
I din roll som Säkerhetssamordnare har du kontakt med olika förvaltningar, och planerar och förbereder handlingsplaner, deltagande verksamhet inför övningar och tar fram prioriteringsunderlag. Du arbetar i nära samarbete med kollegorna på kontoret i Kristinehamn och har löpande dialog med ansvarig säkerhetssamordnare.
Du erbjuds
* Meriterande arbetslivserfarenhet inför framtida jobbsökande under perioden april till december 2020.
* Tydlig arbetsfördelning och självständigt arbete i en koordinerande och social roll där du bygger ett stort nätverk.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Skapa handlingsplaner för störningar och extraordinära händelser.
* Förbereda deltagande verksamheter inför övningar som ökar kommunens förmåga att hantera en kris.
* Ta fram prioriteringsunderlag för samhällsviktig verksamhet i kommunen.
* I samråd med olika förvaltningar planera och följa upp deras risk och sårbarhetsarbete (RSA).
* Vara behjälplig i kontakten med förvaltningar och skapandet av åtgärdsplaner och risk- och sårbarhetsanalyser.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom Miljö och säkerhet och det svenska krishanteringssystemet, alternativt likvärdig erfarenhet från arbetslivet.
* Har B- körkort och god datorvana.
* Är obehindrad i Svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet.
Som person är du:
* Kommunikativ
* Självgående
* Strukturerad
Övrig information
* Tjänsten är säkerhetsklassad och innan anställning kommer du genomgå en säkerhetsprövning samt registerkontroll.
* Start: April eller enl. överenskommelse
* Omfattning: Heltid till och med siste december 2020 med möjlighet till förlängning
* Placering: Kristinehamn
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kristinehamns kommuns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Kristinehamns kommun HÄR!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231