OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lejonfastigheter äger, utvecklar och förvaltar attraktiva samhällsfastigheter i Linköpings kommun. Säkerhet och trygghet i våra fastigheter är viktiga aspekter som måste fungera. Är du expert inom brand eller säkerhetssystem och vill arbeta i en beställarroll med kravställning, utveckling och förvaltning? Då har vi jobbförslag till dig!
Du behövs när Linköping växer
Nu utökar vi vår säkerhetsorganisation och söker två säkerhetssamordnare som ska ansvara för brandfrågor respektive säkerhetssystemen i våra fastigheter. Trygghet och säkerhet är ett viktigt fokusområde för Lejonfastigheter de kommande åren i och med vårt utökade säkerhetsansvar och du blir en viktig del i utvecklingsarbetet. Du får möjlighet att få vara med och forma din nya roll så att vi på bästa sätt kan utföra vårt uppdrag. Som säkerhetssamordnare på Lejonfastigheter arbetar du både med ditt ansvarsområde samt med övergripande frågor inom trygghetsskapande och krisförberedande åtgärder. Du har ett helhetsperspektiv och säkerställer att vi uppfyller vårt åtagande i säkerhetsuppdraget från Linköpings kommun gällande våra ca 250 fastigheter. Visst låter det spännande? Läs mer om respektive tjänst nedan:
Säkerhetssamordnare ansvar brand
I denna roll ansvarar du för Lejonfastigheters arbete med brandsäkerhet. Tjänsten innefattar många kontaktytor där samarbetet med Linköpings kommun är en viktig faktor. Du balanserar en vardag bestående av att både säkerställa nuvarande brandskyddsarbete och att driva utveckling för att ta vårt brandskyddsarbete in i framtiden. Vi har precis påbörjat ett stort utvecklingsarbete inom brandsäkerhet där du kommer att ha en nyckelroll. Tjänsten innebär bland annat:
- Löpande systematiskt brandskyddsarbete samt att utveckla processer, rutiner och implementera stödsystem inom SBA-området.
- Vara internt rådgivande och kravställande vid bl.a. underhåll/nyproduktion och gentemot driftleverantör.
- Ta fram underlag till, och upprätthålla, rambeskrivningar för brandskydd.
- Vara kontaktperson för myndigheter, Linköpings kommun, externa leverantörer och andra intressenter inom ditt ansvarsområde.
- Brandlarmshantering
- Eventuella utbildningsinsatser inom SBA och SBA-system
Säkerhetssamordnare ansvar säkerhetssystem
I denna roll ansvarar du för driften och utvecklingen av Lejonfastigheters säkerhetssystem, vilket omfattar lås- och passersystem, inbrottslarm, kameraövervakning etc. Du blir en viktig del i vårt arbete med smarta och säkra fastigheter och får vara med och lägga grunden för och utveckla hur framtidens säkerhetssystem ska se ut i de offentliga fastigheterna inom Linköpings kommun. Tjänsten innebär bland annat:
- Förvaltning av säkerhetssystemen vilket bl.a. innebär att medverka vid framtagning av underhållsplanering, kartlägga nuläge, definiera behov samt ta fram kostnads- och åtgärdsplan för underhålls- och utvecklingsbehov.
- Vara internt rådgivande och kravställande vid bl.a. underhåll/nyproduktion och gentemot driftleverantör.
- Ta fram underlag till, och upprätthålla, rambeskrivningar för säkerhetssystem.
- Vara kontaktperson både för myndigheter, Linköpings kommun, externa leverantörer och andra intressenter inom ditt ansvarsområde.
En framtid med mersmak
Du blir en del av vår drivna och kompetenta driftgrupp på åtta personer och kommer även i hög utsträckning att samverka med övriga kollegor på Lejonfastigheter. Du får stort eget ansvar och driver ditt arbete framåt. Lejonfastigheter präglas av en härlig anda, ett långsiktigt fokus och en kultur som uppmuntrar utveckling och ger dig möjlighet att påverka.
Vad har du med dig till oss?
För att lyckas i rollen behöver du god kännedom om brand alternativt säkerhetssystem vilket du har förvärvat genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet. Har du dessutom erfarenhet från fastighetsbranschen och har verkat i en beställarfunktion ser vi det som meriterande.
Som person tycker du om att driva ditt ansvarsområde framåt och har god förmåga att se helheten, arbeta med kravställning och vara tydlig i din kommunikation. Eftersom tjänsten innebär mycket samverkan behöver du ha god samarbetsförmåga, vara lyhörd och affärsmässig samt kunna balansera rollen att vara en kravställare samtidigt som du vårdar en långsiktig relation.
Vi är en modern, digital arbetsplats med ett aktivitetsbaserat kontor vilket kräver att du är van att arbeta systembaserat och nyfiken på att vara en del av en organisation där arbetssättet ständigt utvecklas. Vidare krävs körkort då resor förekommer i tjänsten samt att du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Då anställningen för tjänsterna är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.
Bli en i laget hos oss!
Vi ser fram emot din ansökan. Mer information om tjänsten lämnas av vår rekryteringskonsult Emelie Törnvall, AS & B Executive, på telefon 070-618 11 58. Annonsen stängs den 4 september 2022.
Mer information
För mer information ring Emelie Törnvall (emelie.tornvall@asb-executive.se), 070-618 11 58.
Ansök senast den 2022-09-04.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980