OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Skaraborg
Nu söker vi en säkerhetssamordnare som också kommer att arbeta som utredare hos oss på Länsförsäkringar Skaraborg.
Om jobbet
I rollen som säkerhetssamordnare kommer du jobba med att utveckla och implementera bolagets säkerhetsriktlinjer. I detta ligger att ta fram och implementera arbetsrutiner, kontroller och uppföljning. Att samverka med bolagets säkerhetschef och planera säkerhetsarbetet med de olika avdelningarna inom bolaget. Att fungera som bollplank i säkerhetsfrågor vid tex ombyggnationer eller då nya rutiner skall implementeras.
I rollen som utredare så kommer man arbeta med datainsamling och utredningsarbete kopplat till både bank- och försäkringsaffären. Utredning av oklara försäkringsärenden är en viktig komponent i arbetet.
Båda rollerna innebär att man har kontakt med bolagets samtliga avdelningar och man är organisatoriskt placerad i stab på skadeavdelningen.
Vem är du?
Tidigare erfarenhet av säkerhetsarbete och/eller utredningsarbete, gärna med inriktning IT och information är meriterande. Lämplig eftergymnasial utbildning där insamling och processande av stora mängder information är meriterande. Viktigt att man har lätt för att skapa förtroende och fungerar att arbeta i grupp såväl som enskilt. Att vara självgående är ytterligare en egenskap som är avgörande i denna kombinerade roll. Viktigt att man är duktig i tal och skrift då arbetet innehåller mycket administrativt arbete, där man kommer jobba med arbetsinstruktioner och utbildning.
Om oss
Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.
Personalrepresentant: Patrik Eriksson 0708-71 70 52
Sista ansökningsdag: 2021-10-07