Säkerhetsskyddsadministratör – Stockholm

Säkerhetsskyddsadministratör – Stockholm

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker två säkerhetskyddsadministratörer till vår kund inom elbranschen. I den här rollen ingår du i en avdelning för kontroll av register. Rollen kräver ett starkt fokus på säkerhet och noggrannhet.

I rollen som säkerhetsskyddsadministratör ingår du i registerkontrollfunktionen som för närvarande leds av en teamledare. Funktionen har nyligen genomgått en omfattande förändringsprocess där fokus har legat på kompetens, kvalitet och laglig rättvisa. Du kommer att ges chansen att växa inom säkerhetsområdet och samarbeta nära erfarna kollegor med varierande specialistkunskaper.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Ta emot, registrera och behandla ansökan om kontroll av register.
- Bearbeta dokument för säkerhetsavtal för de organisationer som kunden övervakar.
- Kommunicera med organisationer och Säkerhetspolisen angående registerkontroll och säkerhetsavtal.
- Hjälpa till att förbättra hur funktionen arbetar.
- Andra administrativa uppgifter inom enheten kan behöva utföras.

Säkerhetsprövning

Om du blir aktuell för uppdraget behöver du genomgå en säkerhetsgranskning eftersom du kommer att hantera information som är klassificerad enligt säkerhetsskyddsklassificering. Uppdraget kan inte startas förrän denna process är avklarad och godkännande har erhållits.

Omfattning

Uppdraget förväntas ha en beläggning på 100 % under hela tidsperioden. En kvalificerad bedömning av omfattningen bör betraktas.

Krav

- Eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet eller motsvarande arbetslivserfarenhet på minst 2 år inom dessa områden.
- Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning de senaste 10 åren.
- Stark kompetens i att hantera digitala informationssystem.
- Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift.

Meriterande

• Kunskap i att hantera registerkontroller.
• Erfarenhet inom säkerhetsskydd.
• Erfarenhet av att bearbeta stora datamängder och urskilja viktiga detaljer i dem.

Personliga egenskaper

Följande personliga egenskaper bekräftas genom referenser och eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta ytterligare referenser för att säkerställa att kraven uppfylls:

• Ordningssam och noggrann med högt säkerhetsfokus.
• Bra teamarbete och förmåga att ta initiativ.
• Flexibel och anpassningsbar till arbetsbördan.
• Arbetar självständigt, målinriktat och har tydlig kommunikation.
• Duktig på administrativa uppgifter.

Tillträde och ansökan
Uppdragsstart: 2024-05-01
Uppdragsslut: 2025-04-30. Möjlighet till 1 års förlängning
Sista ansökningsdag: 2024-03-15
Ort: Sundbyberg
Kontaktperson: +46 790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2024
  • Ansök senast: 15 mars 2024

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

15 november 2024