OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Om tjänsten
Som säkerhetsskyddshandläggare är du ansvarig för administrativ handläggning av frågor som rör säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA). Du ansvarar för administrationen kring upprättande, uppföljning och avslutande av säkerhetsskyddsavtal. Utöver det inkluderar tjänsten även framställan av registerkontroller, genomförande och uppföljning av säkerhetsprövning, rådgivning, intern utbildning och i förekommande fall biträde vid genomförande och uppföljning av företagskontroller när det gäller säkerhet.
Du genomför de aktiviteter som krävs för att en leverantör som ska ingå ett säkerhetsskyddsavtal ska kunna godkännas. I arbetet ingår att i nära samarbete med Specialfastigheters säkerhetsskyddschef och biträdande säkerhetsskyddschef följa upp och säkerställa efterlevnaden av säkerhetsskyddsavtal och tillhörande säkerhetsskyddsinstruktioner. Du kommer även att vara ett stöd till andra enheter inom organisationen, exempelvis genom att vara behjälplig vid kontakter med våra leverantörer och entreprenörer i frågor som rör säkerhetsskyddslagstiftningen.
Om dig
Du har minst gymnasial utbildning och minst tre års erfarenhet inom säkerhetsskyddshandläggning. Du har goda kunskaper om relevanta regelverk såsom lagar, förordningar och standarder inom säkerhetsområdet och särskilt kring säkerhetsskyddslagstiftningen. Du har erfarenhet av att genomföra säkerhetsprövningsintervjuer/säkerhetssamtal.
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av arbetet med säkerhetskyddsavtal i offentlig verksamhet och erfarenhet av arbete i miljö som kräver hög säkerhetsmedvetenhet. Du har erfarenhet av att självständigt arbeta med administrativa arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för tjänsten är det viktigt att du har en hög integritet. Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift och kan tala inför grupp. Arbetet ställer höga krav på integritet, flexibilitet, social kompetens samt god samarbetsförmåga. Som person tror vi att du är noggrann och har en analytisk förmåga. Vidare ser vi också att en förmåga att ställa om till nya förutsättningar och att vara lösningsfokuserad är viktigt.
Placering
Din placeringsort kommer att vara Linköping men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten en del resor och körkort för personbil är ett krav.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 12 mars.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 34 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 200 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03